Disken kallar

image108Jag kan nog inte ens räkna hur många ggr jag sprungit in i köket och bara stirrat på disken. Den måste diskas men jag har inte haft någon som helst lust. Det är glas till förbannelse...vilket jag fan inte kan begripa. Det ser ut som om vi är en familj på 5 personer som springer och tar nytt glas varje gång vi ska dricka något. Jaja..kanske en liten överdrift....men nog är det mer glas i disken än vanligt. Herrejävlar..inte nog med att jag bloggar om min disk...jag sitter och redogör för hur många glas jag har att ta itu med också *suckar*

Jag hade tänkt att dammsuga på balkongen också, när man röker så är det lätt att askan flyger omkring för att sedan landa på våran fina matta vi har liggandes därute. Det ser inte särskilt trevligt ut..men det är inte så mycket att göra åt. Det är bara att plocka fram snabeldraken och skrämma slag på grannarna. Det låter nåt förjävligt att dammsuga utomhus av någon skum anledning. Men mattan vi har därute...är jag förbaskat tacksam för. Du kan i princip springa ut barfota trots att det är vinter ute. Och det är trots askan...fasiken så mycket lättare att hålla städat därute (även om vi slarvat maaassa den senaste tiden). Det må vara lite pensionärsvarning...men det skiter jag i för den där mattan är grymt skön att ha under fossingarna. Det blir ju aldrig sådär kallt som bara betongen..douh.

Gröten har varit iväg och tvättat sin nya bil...så nu ska den tydligen se ännu bättre ut. Han har dock inte kommit hem än..utan skulle åka förbi ett par kompisar "på vägen". Men jag har haft att sysselsätta mig med iaf...som tvätt te x. Vet inte varför...men jag har lättare för att ta tag i såna där grejer när han är ute och kuskar runt. Är vi båda hemma så sitter det liksom längre in att ta tag i trökgrejer som tvätt och disk. Jag brukar ju te x storstäda när han är iväg på sina jobbveckor. Man kan anta att det är lättare att städa runt när man inte springer över/runt/förbi varandra. Man pular på in sin egen takt så att säga. Såå...jag antar att jag lär ge mig på disken innan han är hemma igen. För i mina tankar så hägrar det lite mat och kanske någon film och mys i soffan sen ♥

Det är hockey ikväll också, men ska jag vara helt ärlig så är jag för nervös för att våga följa den ikväll. Det är ju en hel del på spel just nu..och kvällens motstånd stavas Färjestads BK. Det är inte direkt någon lätt nöt att knäcka...så jag förtränger hockeyn ikväll och hoppas på att det är avgörande för att Mora ska lyckas ta poäng *hoppas hoppas hoppas*

Nu...disken

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0