Ännu en helg till ända

image51
Jag är totalt värdelös på att uppdatera bloggen när det är helg. Men om det betyder att jag faktiskt har annat att göra..så är det väl bara bra antar jag? :D




Fredag

Vi tog oss lite sovmorgon både jag och Gröt...jag sov väl iof en aningens längre. Jag var helt slut och det hade tydligen varit helt omöjligt att väcka mig. Men till slut lyckades jag pallra mig ur sänge iaf. Gröt åkte iväg och bytte bil medans jag åt frukost och gjorde mig klar, sen hämtade han upp mig och vi åkte iväg till mina svärisar. Vi skulle börja klura lite på hur vi ska snickra ihop vårat databord. Nu kom vi ju inte så långt, men Gröt mätte iaf upp hur det skulle sågas och vi lyckades väl komma överens om hur tjock skivan skulle vara.  Det blir en del jobb, men attan så skönt det kommer att bli när allt är klart. Vi måste åka iväg och kika efter färg också...det lutar åt att det blir i någon sorts grå nyans, det passar ju fin fint in i resten av rummet. Men först ska det ju snickras ihop som sagt.

Sen fick vi lite fika och stannade även till maten i vanlig ordning, men det gör inte oss det minsta...det bjuds alltid på god mat där och jag äter väl tills jag skäms på ett ungefär. Men jag kan inte låta bli *skrattar*. Vi blev kvar tills ganska sent på kvällen, skönt som attan att vara därute. Resan därifrån in till stan fick bli på snöiga vägar..woohoo..en liten försmak av vintern. Synd bara att den första snön aldrig ligger mer än i ett par dagar. Men det kom en hel del under natten...och nu (Söndag) så finns det faktiskt fortfarande lite spår kvar. Om jag inte minns helt fel så kom den första snön vid ungefär samma tid förra året....I LOVE SNÖ!!




Lördag

Lördagen var massa lugn för min del. Sovmorgon i vanlig ordning när man inte har något särskilt planerat för dagen. Gröt var visserligen iväg till Falun en sväng under eftermiddagen. Jag blev kvar hemma framför hockeyn. Mora spelade borta mot Djurgården och tog sin andra raka bortaseger med 3-0 :D. Till saken hör ju att Mora bara har vunnit på bortaplan 2 ggr den här säsongen. Underbart med lite arbetsro i laget innan uppehållet.

Gröt kom väl hem strax efter att hockeyn var över. Jag gjorde mig klar och sen åkte vi iväg med Svamp & Suss för att käka pizza på kööningsee. Det är ju helg och jag får äta onyttigt^^.  Gröt var ju chaffis för kvällen så efter maten åkte han iväg och skjutsade folket dit de skulle. Jag åkte med hem till Suss och kikade på lite tv under tiden. Sen dök Gröten upp med IdaBus och vi blev kvar i någon timme på sin höjd. Vi bestämde oss för att åka ut till ICE för att säga hej en sväng. Vi blev dock kvar lite längre än vad vi hade tänkt oss. Gröt hamnade i bubbelkopp medans jag och IdaBus fastnade framför Guitar Hero, snacka om underbart spel. Vi vägrade att testa till en början men när karlarna försvann så kunde vi inte låta bli. Och vi blev ju oslagbara på den där skiten!! Eller ja...det var vad vi själva tycker iaf och vi vill nog inte lyssna om någon påstår annat!!




Söndag

Ja att det är Söndag säger väl allt? Jag har gjort absolut nada idag. Sov alldeles för länge och har inte tagit mig längre än ner i soffan. Gröt har varit iväg och bytt bil men är hemma igen nu. Jag sitter och inväntar Miami Ink...och efter det så blir det väl att fundera på maten och vilken film vi ska se ikväll. Nu var det länge sen vi hade filmkväll här hemma. Och en Söndag passar väl alldeles utmärkt för det ändamålet don't You think?

Pja..det där var en ganska komprimerad version av min helg ;)

Och....tycker ni att min blogg är värd en röst....så glöm inte att trycka på länken här nedan innan ni går :D


Dina Ord
Postat av: IdaBus

Vi äger faktiskt på Guitar Hero! Så det så :D

2007-11-05 @ 07:21:57

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0