♥ Det som skulle bli

311572-7

Jag skulle ju ha varit och trixat i min lägenhet idag, tanken var att packa ner i princip allt. Men eftersom jag inte somnade förräns vid 10-tiden i förmiddags så har jag inte direkt några krafter att kånka och fixa. Jag ska dock iväg och fota de möbler som ska läggas ut på blocket. Det vore ju finemang om det kunde bli sålt innan flytten.

Det enda jag egentligen har orkat med idag är att käka frukost och leka med den nya bloggen. Jisses, jag är verkligen urusel på att fixa layouter nuförtiden, det känns som mitt estetiska sinne har försvunnit totalt *panik*
Så nu har jag väl världens tråkigaste blogg ett tag framöver...tills jag får tillbaka min fantasi. Sen var det ju det här med att "förverkliga" alla ideér man har. Det är ju inte som när man ritar direkt. Jag har inte riktigt klurat ut hur man ändrar allt till så som jag vill ha det här, men det kommer väl. Har du tips så är du väldans välkommen :P

Gröt är iväg och åker fiddy med ett par kompisar så han blir väl borta en stund till kan jag anta. Själv har jag som sagt inga andra planer än att fota mina grejer. Soffan är grymt lockande idag vill jag lova, men jag vill ju inte somna heller....för då blir jag väl vaken en natt till. Ska ju jobba på Fredag så om jag kom upp i någorlunda tid imöra så hade det ju inte skadat så att säga.

Nu känner jag att mitt kaffe minsann är klart, så jag ska väl hälla upp en kopp och sen klura lite på om man kan göra något mer skoj med den här bloggen. Känner jag mig själv rätt så ser den inte ut så här så länge till...*i hope*

Jag skriver säkerligen mer lite senare......

Btw så irriterar jag mig på att man inte kan publicera inlägg bakåt i tiden....*morr*

Well...kaffe var det

[21:00]

Jag fortsätter här istället för att skriva ett nytt inlägg, det har blivit lite väl många inlägg från ett och samma datum ;)

Nu har jag iaf varit hemma och fotat lite, inte det lättaste att få till bra bilder när det är flyttyra i lyan. Men jag gjorde mitt bästa och man ser ju iaf hur möblerna ser ut. Nu ska det bara skrivas annonser och grejer också. Jag vill verkligen få iväg det där nu. Mindre att bära och lite pengar till mig, det vore ju inte helt dumt.

Gröt har inte kommit hem än, pratade dock med honom nyss och då verkade de vara på väg tillbaka. De verkade haft skoj iaf och det är ju huvudsaken. Nu vill ju jag också ha en leksak som jag kan åka omkring på. Men det får bli en senare fråga. När jag börjar få en lite stadigare ekonomi så är det körkort som kommer i första hand.

Har pratat en sväng med Dampe också, har ju inte hört från henne på flera dagar. Har ju inte haft några pengar på min mobil heller. Stackaren har legat hemma och varit sjuk, så det var ju inte så konstigt att man inte har hört något. Jag skulle ju ha åkt med henne till Örebro igår för att måla i hennes lägenhet. Men det är väl ingen höjdare om man inte mår riktigt bra. Men mitt erbjudande om hjälp står kvar..bara jag är ledig så :D

Är lite nervös inför jobbet på Fredag, det blir ju första dagen som jag jobbar själv. Men det ska nog gå bra, jag har ju varit med vid två tillfällen. Det får väl ta den lilla tid det tar att komma in i det. Alla är vi ju nybörjare någon gång. Jag har ju jobbat som assistent tidigare så det ska nog inte bli några större problem.

Planerna för resterande kväll blir väl att försöka få i sig något att äta, sen vet jag faktiskt inte. Det dröjer väl en stund till innan Gröt är hemma...så jag får väl roa mig med lite tv. Hade tänkt att ta med mig mitt skissblock hit idag, men det glömde jag ju förstås, annars hade jag ju kunnat klottra lite i det och se om jag får upp ångan igen. Det var månader sedan jag ritade något sist, inte bra alls!! Tänk om jag glömmer bort hur man gör(!!!) *skratt*

Ja just ja....om du som läser det här har megakoll på hur det funkar här på blogg.se, hur gör man för att få in fler kategorier i "listen till höger", jag vill ju ha en avdelning för länkar som inte är bloggar eller liknande. Men jag har ingen aning om hur jag lägger till. Och sen vill jag att linjerna som separerar inläggen ska vara svarta och inte gråa, men jag har inte lyckats klura ut hur det ska gå till....om det ens går. Men har du en susning..så får du gärna hojta :D

Men nu ska jag joina soffan lite.......

Dina Ord
Postat av: Gabriella

Tror det är den gråa bakgrunden här på sidorna som gör bloggen lite tråkig som du säger.. har du testat ändra till någon annan färg :)

2007-08-23 @ 00:46:03
URL: http://www.babbi.blogg.se
Postat av: Gabriella

Mkt bättre än innan!

2007-08-23 @ 13:14:03
URL: http://www.babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0