2007 året som försvann

Nu är år 2007 snart slut, alldeles lagom tills jag lärt mig skriva den där 7:an i slutet istället för 6:an. Nu får jag åter igen börja öva på ytterligare en siffra *mjuff*

2007 gick snabbt, det känns som att månaderna bara svishade förbi. Jag kan inte minnas att det föregående året kändes så. Där var det mest som man gick och längtade efter att skiten skulle vara över. Mitt 2006 var inget bra år i flera bemärkelser, även om det började ljusna mot slutet. Jag tror att det här året rusade förbi för att jag mått förhållandevis bra. Jag har varit nöjd med mitt liv och allt det gett mig, och man säger ju att tiden går fort när man har roligt.

Inför 2008 har jag dock en hel massa tankar och funderingar på hur jag ska göra livet ännu bättre. Jag ska börja tänka mer på mig själv och mitt eget mående. Givetvis så har jag ju en liten reserv för er jag har nära, er kommer jag aldrig sluta bry mig om. Men, ingen energi kommer att läggas på skitskallar som inte tillför något annat än gnäll och oreda. Inte en sekund jag tänker lyssna på erat gnöt utan att få en enda tanke tillbaka.

Så mitt 2008 kommer att bli ett år för mig och mina kära. Bort med skenheliga puckon och energisugande idioter image80

Vikten är också något jag ska ta tag i det kommande året. Ironiskt egentligen...eftersom min viktuppgång är ett resultat av att jag fått ett bättre mående. Men nu ska myskilona bort men på rätt sätt den här gången. Jag ska inte bli übersmal, men jag vill iaf komma i mina favoritjeans. Och jag tror faktiskt att jag kommer att klara det, bara jag ger mig tusan på att det ska gå. Det svåraste kommer nog att vara det där med att hålla sig ifrån läsk och skitmat. I synnerhet när man bor med en karl som inte går upp ett gram hur flottigt han än äter image79



Idag...2 dagar innan det nya året så sitter jag och Gröt vid varsin dator. Inga planer som helst för kvällen, inga planer som innebär massa flängandes hit och dit iaf. Vi har funderingar på att lägga oss i soffan och glo på Hajar som hajar. Jag har ju inte sett den än konstigt nog, men det sägs ju att den ska vara riktigt skoj.  Sen är ju jag aldrig direkt främmande för att krypa ner i våran soffa. Kan inte smälta hur jävla skön den faktiskt är att ligga och såsa i...hehe.

Jag har gjort lite nytta idag också faktiskt, tvätten från igår är invikt och en ny maskin är igång. Nu var det handdukar och sängkläder som stod på tur. Fi fan vilken plats de tar i maskinen..och inte för att tala om när det ska hängas upp på tork sen. Men nu står våra tvättkorgar iaf inte som två proppmätta grisar med magen rakt ut. Jag ska aldrig halka efter så här mycket med tvätten igen, det är inte likt mig *skrattar*

Men nu ska jag se om jag får med mig Gröten upp mot affären, det måste fyllas på lite i skåpen om vi ska få någon mat i magarna idag. Det blir nog en liten promenad till Hemköp några gårdar upp, nära och bra när man är lat.

311572-59

Dina Ord
Postat av: Gröt

De bidde ingen promenad, för vi var för lata ;op eller så berodde de på de eviga j**la regnandet...

2007-12-29 @ 23:03:28

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0