All alone

Söndag och Gröt har åkt iväg för att jobba. Han har många mil på vägarna att se fram emot, så jag får reda mig själv i ett par dagar. Men jag har gjort det förr och kan göra det igen. Det finns en hel massa jag kan sysselsätta mig med här hemma, så nog kommer tiden att gå alltid. Dessutom så kan det vara skönt med lite tid för bara sig själv emellanåt. Balansen här hemma är dock lite orättvis...eftersom det oftast är jag som får just den där tiden för mig själv. Det är ju inte alls lika ofta som Gröt blir hemma och jag är iväg på jobb. Men det kommer nog att jämna ut sig i sinom tid :)



Igår var vi på besök hos en "granne", för lite kaffe och kortspel. Vi spelade plump och Uno, jag är ingen kortspelare och har faktiskt inte spelat något av de förut. Det gick väl sisådär kan man säga...men när vi spelade Uno så kom jag iaf inte sist och det mina vänner....kan jag leva länge på. Gröt var dessvärre inte vidare glad på mig, eftersom jag lyckades sumpa det för honom ett par ggr. Men vadå..man spelar väl mot och inte med varandra? ;)

Det blev en lugn och trevlig Lördagskväll, och det var skönt att inte ha så långt hem när timmarna började bli sena. Tvärs över parkeringen och sen hemma i värmen igen. Det blev en liten stund i soffan innan vi bestämde oss för att sängen var bästa alternativet. Jag var trött som få och somnade nog hyfsat snabbt för en gångs skull...och utan att vakna till igen efter någon timmes sömn. Tänk om det alltid var så lätt att få sova en hel natt ostört!!



Idag hade jag tänkt färga håret om orken infinner sig. Det ska iaf vara gjort innan det är dags för kryssning på Torsdag. Syrran har ju klippt sig...så jag måste väl också göra något nytt innan det beger sig. Men det är ju så nedrans bökigt att trixa med det där. Jag är slö...jag vill bara kunna knäppa med fingrarna så ska allt vara klart, men det fungerar väl inte riktigt så. Well...har två förpackningar med svart färg hemma, så jag antar att det bara är att sätta fart. Jag har ju liksom inte något att skylla på egentligen. Skönt när det är gjort dock...och svart är alltid snyggt!!

Sen blir det väl att försöka plocka lite här hemma, det är ju första advent idag och jag har för mig att jag faktiskt har en ljusstake här någonstans...som ligger inom räckhåll. Det vore ju trevligt om man fick lite adventstämning. Resterande pynt ligger i förrådet...längst in. Jag får väl ta och knalla dit och se om jag ids rota mig ända dit.

Nu...kaffe och en cigg

311572-59

Dina Ord
Postat av: Gabriella

Jag vet inte om det spelar någon roll då man får den längst ner, vi gjorde det iaf :)

2007-12-02 @ 18:59:25
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0