Bloggsurf

Jag har samtidigt som jag följt både lyxfällan och efterlyst surfat runt på lite olika bloggar. Jag törstar efter fler att läsa. Inte för att de jag redan har som favoriter...inte duger. Men jag tror att jag har utvecklat något slags beroende att "snoka" i andras liv. Är det bara jag som tycker det är fruktansvärt intressant att i både bild och ord följa en annan människas vardag? Jag ser att det finns flera som spottar och svär över bloggar som tar upp allt det där vanliga som man gör under en dag. När folk pratar om sin dag på jobbet, sina barn eller bara helt enkelt att de minsann hittat en sån snygg kjol på tradera. Jag kan inte sälla mig till den skaran, jag älskar dessa bloggar där folk visar hur folk är mest. Det är ju liksom alltid skojigare att läsa om något som man kan relatera till själv.

Något annat jag blivit heltorsk på, är att kika in hur folk bor. Jag jublar högt när jag stöter på bloggar/hemsidor där man har en liten kategori ämnat för hemmet och inredning. Man får om inte annat lite inspiration och när man läser bloggen så kan man liksom se framför sig hur det ser ut i bloggarens omgivning. Efit är också något som jag kan tycka vara lite skoj att kika på. Jag har själv varit med där en gång i tiden och funderar på att skriva upp mig på listan igen. Efit går ut på att man under ett speciellt datum (finns på deras hemsida) tar ett foto i timmen och sedan laddar man upp det på sin blogg/hemsida för oss andra att följa. Frågan är bara hur mina dagar skulle se ut just nu *skrattar*. Men jag vill minnas att det faktiskt var ganska skoj att hålla på med det där. MEN ibland var det förbaskat svårt att verkligen komma ihåg att knäppa det där fotot varje timme.

Jag har via ett mail fått önskemål om att jag ska förändra min blogg så den blir lite mer julig. Och ja, jag har haft funderingar på det. Jag har to m satt mig i photoshop och försökt få till något. Men jag har inte haft någon som helst inspiration så det har mest blivit blaj av alltihop. Men vem vet..det är en liten stund kvar till jul så det kan hända att det dyker upp något lite senare.



I övrigt så har kvällen varit superlugn. Jag har nog aldrig tittat på så mycket tv på en och samma dag som jag gjort idag. Men det har ju sina naturliga förklaringar. Dock så har jag lyckats tvätta en maskin kläder och även fått bort den lilla disken som stod i köket (och fixat ny tills imorgon). Det var ungefär det jag orkade med för idag.

Gröten är på väg hem från julbordet och jag tänkte se Insider (som jag nämde tidigare), sen blir det nog sängen för mig. Gröten kryper nog ner så fort han kommer hem skulle jag tro eftersom han ska upp och jobba sådär übertidigt imorgon igen. Jag skulle iof också kunna slänga mig i sängen med honom, men jag är grymt sugen på att se just det här avsnittet. Så jag får smyga in lite senare och krama lite på honom innan jag somnar.

Hoppas ni haft en fin Lucia....min har varit mest snorig, men jag har klarat mig fint ändå :D

311572-59


Dina Ord
Postat av: kokka1

lucia sucks big time, å nu sitter jag å väntar på att lilya ska komma hem från astoria med kort å rapport från spelningen.. å jag är strööööött

ska upp om 5 timmar, blä

2007-12-13 @ 23:51:07
URL: http://vthessv.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0