Dagen efter

Idag blev det en lååång sovmorgon, jag hade inte alls någon lust att kliva ur sängen. Jag hade tydligen "vaknat" till ett par ggr och klagat över att jag var kissnödig...men inte gick jag upp för det inte..neh då. Sov kanske lite för länge men det känns som om det inte gjorde någonting alls. Jag var helt färdig i kroppen, sov ju ingenting nästan natten till igår. Precis som när man var barn natten innan julafton *skrattar*

När vi vaknade igår så hade Gröt en julklapp som jag skulle få redan på morgonen. Så när jag gick in i köket för att göra frukost så stod han där med händerna bakom ryggen och såg lurig ut. Han sa åt mig och blunda och sen la han något i min hand. Det var fluffigt och mjukt...och när jag öppnade ögonen så var det en übersöt liten gosgris...haha. Hur sött som helst...och lite internt mellan oss två. Men den uppskattades helt klart och nu bor den på min dataskärm. Den ligger där och ser söt ut image80.

Efter frukosten så var det bara att slänga sig i duschen för att hinna klart i tid. Vid 13:30 skulle vi vara hemma hos mina kära svärföräldrar. Innan dess så skulle vi svänga förbi affärn en snabb sväng. Och till våran stora förvåning så hann vi faktiskt hem till "byn" hela 5 minuter innan utsatt tid...och det är kors i taket när det gäller oss kan jag lova. Väl där så fick vi mumsig glögg och knäck i väntan på maten. Och maten ja...jag åt så magen stod åt alla håll kändes det som. Men gott var det...och jag fyllde lätt två tallrikar, en kall och en varm. Ingen bantning där inte image79

Vi åt så länge att vi missade Kalle Anka, men det gjorde inte så mycket. Man har ju sett det förr och de nya filmsnuttarna som brukar vara med är iaf inte lika skoj att se som allt de gamla. Och det var så trevligt vid matbordet ändå.

Efter maten så tog jag och Gröt en liten promenad för att smälta allt och för att få lite luft. Jag vet inte om jag kommit i något slags klimakterie, men jösses vad varm jag var emellanåt. Men jag kanske får "skylla" på snapsen till maten..hehe. Det var skönt med en promenad iaf, inte så fasligt kallt...och tyvärr helt snöfritt. Det var nog det enda som inte var nice den här julen....att man såg gräset. På julafton så ska de vara vitt, vitt och åter vitt.

Sen var det dags för julklappar och jag var nyfiken så hälften vore nog. Gröt hade ju som sagt retat mig ett par dagar om vad jag skulle få. Och jag hade tänkt så det knakade men hade inte en susning om vad det kunde vara. Så efter utdelningen så var jag ju tvungen att öppna just det där stora, tunga paketet som stått här hemma i våran garderob. Det var högtalarsystem till min dator *jublar*. Logitech x230 heter det om jag inte är helt ute och snurrar..och det låter mums I tell you, så nu kan jag poppa som attan (tackar massor igen Gröten). Och njutningen för mina öron var inte över än. Av svärmor och svärfar fick jag en iRiver T60, jag hade ju önskat mig en ny mp3-spelare och jag hade inte kunnat få en bättre. Maria superglad!!

Sen hade jag önskat mig ett par mysbyxor, ni vet såna där i velour eller vad materialet nu heter. De är iaf supermjuka och hur sköna som helst. Jag stjäl ju Gröts mysisar annars..men nu får han ha dem ifred, för jag fick ett par egna..precis såna som jag hade önskat mig. Jisses...superbortskämd den här julen ju. Sen fick vi en massa prylar till hemmet som vi behövde och hade önskat oss. Tidningställ att sätta på väggen i badrummet, ett skitcoolt rivjärn, vetekudde, tuffa handdukar med dödskallar på, hängare som man liksom hänger över dörren i form av en tjej och en kille, dödskallegodis, toarullehållare (eftersom jag aldrig kommer ihåg att fylla på när jag gjort slut på en rulle), dessertskålar, en jättesöt tomte som sitter ner och lutar sig lite bakåt, passar oss utmärkt..hihi, ett änglaspel med dödskallar. Sen fick Gröt en liten klapp som mest var till honom...och bara liiite till mig. Det var disktrasor med dödskallar på (*skrattar*) bara liiiite till mig alltså image80.  Ett par Foppatofflor jag numera också, tyvärr så var de för små, men jag ska byta dem mot en strlk större i dagarna. Gröt hade köpt en julklapp till oss båda också, jag vet inte vad det heter, men jag ska ta kort på den sen. Det är iaf som en glasbit som man har ristat med laser inuti så att säga..och så ställer man den på en hållare med lampor som skiftar färg. Motivet i den här var stjärntecknet kräftan och det passar ju in på båda oss, jättefin. Vi fick en slant också, som vi ska ner och shoppa för imorgon hade vi tänkt. Och just det...numera står det en Soda Stream i vårat kök, som vi självklart har provkört idag...hihi.

Av min kära mormor så fick jag en slant i julklapp (Tack älskade mormor). Jag hoppas min kära släkt däruppe i skogarna och min käre far med familj nere i Sötälje hade en lika bra jul som jag hade. Tänker på er..och hoppas ha råd att åka åt alla håll och kanter för att träffa er snart igen!!!

Jag hade iaf en superjul med min Gröt, mina svärföräldrar, Gröts bror och så Gröts mormor och morfar. Imorgon så åker vi ut till "byn" igen. Då är vi bjudna på lite mat och då kommer Gröts morbror och kusiner vara där om jag inte minns fel. Det ska bli trevligt. Så ikväll tror jag inte att det blir så många knop på oss. Gröt spelar Halo just nu och jag ska väl fortsätta pilla lite med mina julklappar.

Laters

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0