Dagen idag

♥ Kaffebesök

Strax efter jag hade skrivit klart bloggen imorse (igår morse om man ska gå efter uret), så la jag ner min då ganska tunga skalle på kudden och somnade på momangen. Jag tror inte ens att det hann gå en minut innan jag sussade sött. Jag la mig på soffan för att vara säker på att jag skulle ta mig upp när "S" kom på fika. Jag har en tendens att aldrig höra när hon ringer till mig, men den här ggn hade jag gett mig fasiken på att jag skulle svara på första försöket. Jag lyckades mina vänner..jag lyckades!! Och jag kan anta att hon är lika imponerad som jag är.

Klockan hann väl bli en stund efter 12 innan hon dök upp, så jag hade väl sovit i ungefär 4 timmar. Inte mycket efter att ha varit vaken så länge som jag var innan jag törnade in på soffan, men klart bättre än ingen sömn alls. Jag kände mig som ett lik när hon knackade på dörren. Men det gick över ganska snabbt med lite kaffe i kroppen. Vi tillbringade tiden i våran läskigt sköna soffa med varsinn kopp i handen, varvat med några snabba rökpauser på balkongen. Fan, det är inte ens mums att röka i den här jävla kylan. Nu på kvällen/natten är det fan nästan outhärdligt att ta sig ut där. Men eftersom man ska se positivt på saker och ting så får jag väl se det som så att jag röker betydligt mindre nu. Orka bylsa på sig en massa ytterkläder stup i kvarten bara för att ta sig ett par bloss.

Har gjort lite nytta idag också minsann, jag var ju tvungen att undvika soffan. Jag vill kunna somna nu när jag går och lägger mig och det hade varit en utopi om det vore så att jag slaggat under dagen. Så jag har donat tvätten och klurat runt lite. Ja ok då...nog har jag suttit i soffan också...med betoning på suttit förstås. Så obekvämt som möjligt när jag kikat program på tv som jag bara måste se! Telefonen har också varit en vän...för jag är ju såpass väluppfostrad att jag aldrig i hela mitt liv skulle somna när jag pratar med någon. Så systeryster och lite annat folk har fått agera sällskap när jag tappat motivationen till att göra något annat än att sätta mig ner.



♥ Gröt

image73Gash, fick lite panik idag när jag pratade med Gröt i telefonen (en av ggrna). Han sa att han inte visste om han skulle hinna hem innan jag åkte iväg på kryssningen. Han har ju varit långt uppe i lappmarkerna och nu ska de ner till Sthlm för att lossa. Det är en bit mellan orterna så att säga och han var osäker på när de skulle vara nere i Sthlm. Han har varit borta sen i Söndags, och det är väl inte dödligt länge...men eftersom jag drar iväg på Torsdag fm och kommer hem Fredagnatt så kände jag ju att det hade varit nice att få träffa honom en sväng innan jag åker.
Jag saknar ju honom, det kan jag ju inte sticka under stol med. När han åkte i Söndags så kändes det helt ok. Första dagen kan det vara rätt skönt att få vara för sig själv och bara strosa runt. Andra dagen så börjar det bli lite småjobbigt emellanåt men det funkar fortfarande. Tredje dagen så börjar det bli drygt på riktigt...man märker hur tyst det är i lägenheten och krambehovet gör sig jääävligt påmint. Såå ni kan ju gissa hur glad jag blev när han sa att han kanske inte skulle komma hem förräns jag hunnit åka på min lilla nöjestripp. Nu verkade det ha löst sig iaf och han trodde att han skulle hinna hem imorgon kväll/natt.


♥ Hockey

Ja så har det varit hockey också. Mora mötte Modo på hemmaplan...och det höll på att sluta i total katastrof. Modo tog en snabb och ganska klar ledning med 3-0 i första perioden. Vi (Mora) agerade som om de käkat sömnpiller till frukost och slarvade med ungefär allt man kan slarva med i en match. Ingen kontroll på någonting och drällde puckar till ett MoDo som var mer än lovligt inriktade på 3 poäng. I Andra perioden så jämnade det dock ut sig och Mora trampade på till en kvittering...medans MoDo fick känna på att spela 2 mållösa minuter. Resterande match svängde lite fram och tillbaka men MoDo drog till slut längsta strået och vann med 4 mål mot Moras 3. Mora kunde ha ryckt lite i tabellen om de tagit hem den här matchen. Lagen som spelade igår lade en god grund för att Mora skulle kunna hoppa ett par snäpp uppåt. Nu räckte det inte ända fram. Men det blev ingen katastrof...med det i baktanke plus den snygga uppryckningen från 0-3 till 3-3 får ses som kvällens behållning.

Läste f ö att Chrunak i Luleå avgår. Anledningen ska vara det uttalande han gjorde om/till huvuddomaren i matchen mot Mora den gågna Lördagen. Jag säger bullshit!! Jag tippar på att den incidenten bara är en lam ursäkt från Luleås sida (möjligtvis i samförstånd med Chrunak) att avbryta ett sammarbete som inte fungerar.

Nog om allt, nu har jag suttit här alldeles för länge. Nu SKA jag slänga mig i sängen och sova. Min ambition är att komma ur sängen innan 11 imorgon. Tänkte försöka hinna med att få något gjort innan jag ska ner och möta syrran vid tåget. Och så måste jag ju vara utvilad eftersom hon tydligen ska dra med mig till kupolen *pust* ;)
311572-59

Dina Ord
Postat av: Emma

Hihi tackar! ^^

2007-12-05 @ 06:47:26
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Gabriella

MoDo SM-GULD! HOST.

2007-12-10 @ 02:24:47
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0