Det ringde på dörren

Gröt åkte ju (som jag nämde i förra inlägget) och jobbade tidigt imorse. Han skulle köra minst en dag till och därmed inte vara hemma förräns på Torsdag (med lite tur). Man kan inte påstå att jag var så superlycklig över det faktum att han försvinner i flera dagar igen. Förra veckan var han ju borta ända tills på Onsdagkväll.

image75Han ringde hem under kvällen och muttrade lite över att han kommer att vara i Sthlm hela nästa vecka. Baaah, en hel vecka utan Gröt. Självklart så fattar jag väl att han behövs på jobbet, men det är faktiskt lite smådrygt när han ska vara borta så länge. Och självklart så finns det de som har det värre...som knappt träffar sina sambos/män/pojkvänner pg a jobb. Men jag hävdar ändå min rätt och sakna honom as hell när han ska åka bort sådär många dagar i rad. De första dagarna brukar iof gå ganska bra, men på slutet så blir det allt bökigare att vara ifrån honom. Men det är väl så det ska vara...att man SKA sakna den man älskar när man inte fått träffas på ett tag.

Hur som...någonstans mellan det här samtalet och ett lite senare samtal så hade han lyckats köra fast med lastbilen. Så han skulle pula lite med det och sedan ringa upp igen. Jag hann dock före med ett sms när jag tyckte att det dröjde för länge (hihi). Han ringde upp och sa att han var på väg till den plats där han skulle sova, det hade strulat ännu mer med bilen och han kunde inte göra något mer åt det förräns imorgon. Vi pratade en liten stund och sa sedan att han skulle ringa när han kommit fram så jag fick säga godnatt till honom.

Det gick någon timme....sen ringde det på dörren!!!!

Gröt är hemma över natten....och Maria är superglad :D

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0