*FÖRBANNAD*

Gaah....vilka jävla jubelidioter det finns *spottar och svär*

Är på väg i säng inom en snar framtid och sitter som vanligt här och surfar runt en stund innan. Läser mina favvobloggar och svarar på lite inlägg och mail. Halkar över den där berömde bloggen igen och hittar bland läsarkommentarerna något som gjorde mig heligt jävla förbannad.

Det pågick tydligen någon debatt om bra och mindre "bra" arbeten. Ja..sånt där jävla klasstjafs ni vet. "Vi som har högt betalda jobb är så mycket bättre än er som sitter på ICA", den stilen *morrar*. Men det var inte just det som fick mig att gå i taket även om det är ett förbannat skevt resonemang eftersom man fan gott och väl kan trivas förbannat bra i en kassa på ICA likväl som man kan vantrivas as hell på någon högt uppsatt position inom något fint och jättetjusigt företag.

När ICA var avhandlat så gled det in på äldrevården, ett yrke som enligt mig inte betalar sig så bra som det faktiskt borde med tanke på vilken insats man faktiskt gör. Men what ever...att jobba inom omsorgen överhuvudtaget är ju ett "lågstatusyrke" tydligen. En av pissfittorna (rent ut sagt) som gett sig in i debatten häver helt iskallt ur sig att "hon ser ner på folk som arbetar inom äldrevården (?!), det fanns ju en anledning till att de arbetade där. Hade de stått i och pluggat så hade de fått ett bättre och högre betalt arbete!!!"

Maken till brist på empati har jag nog fan aldrig sett tidigare. Vad menar hon, ska vi bara skita i våra äldre och låta dem ligga där och tyna bort i sin ensamhet? Varje människa har ett värde....och rätten till att leva ett skäligt liv tills den dagen man tar sitt sista andetag. Vad vill hon ska hända med hennes mor/farföräldrar när de blir såpass gamla att de inte klarar sig helt på egen hand? Tappar dem människovärdet i hennes ögon då? Vill hon inte att de ska få den omsorg och omvårdnad som de förtjänar?

Men ja hon har rätt  i en sak, att det finns en anledning till att man arbetar inom äldreomsorgen. Och den anledning är väl att man trivs. Att man tycker om att arbeta med och för människor. Att man bryr sig om sina medmänniskor!!!

Blää...jag blev så jävla irriterad så det här inlägget blev väl bara en jävla smörja av dravel. Men det svider tamejfan när man ser att folk har en så jävla taskig människosyn...FI FAN!!!



I övrigt så har Dampe varit här en sväng under kvällen. Hon skickade sms vid 21-tiden och hade tråkigt. Så jag sa att det bara var att komma förbi en sväng och fördriva lite tid. Det var ju faktiskt ganska länge sedan vi bara spontanumgicks sådär..haha. De senaste ggrna hon kommit hem till stan så har hon ju bara varit hemma i någon dag och då har det väl inte funnits så mycket tid att träffas. Det var trevligt med lite sällskap på kvällskvisten iaf, även om hon inte blev här så jättelänge. Drack kaffe gjorde vi också..fy på oss. Men jag är så trötter efter det här senaste dygnet så jag kommer nog att snarka så fort jag lägger ner huvudet på kudden iaf.

Precis när Dampe stängt dörren efter sig så ringer Gröt (*sakna*), han hade kommit tillbaks till vandrarhemmet han bor på och var väl så smått på väg i säng. Han hade tydligen skrivit till mig på msn men jag hade ju fullt upp med att vara social i soffan så jag hade inte sett det. Det blev inget jättelångt samtal, men jag fick höra hans röst en sväng iaf. Det kanske kan tyckas fånigt, men jag tycker det känns skönt att få säga godnatt och sådär innan man lägger sig...när han är borta sådär pass lång tid. Man gör ju det när man lägger sig hemma menar jag.

Och sängen, det blir min nästa destination för ikväll också. Jag har bara nån sida kvar att kolla in men sen är det dags att "få lock för ögonen" *asg*

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0