Loppmarknad

Jag begav mig ut i förrådet idag, det där förrådet som ligger hela 4 steg ifrån våran lägenhetsdörr..så ni kan ju förstå varför jag dragit ut så länge på det..hoho. När jag öppnade så var jag dock på väg att stänga igen dörren igen, sen jag flyttade hit så har förrådet liksom blivit beyond överfullt. Dessutom så har vi ju haft en del kartonger och annat skit som har stått i lägenheten och sett förjävlig ut, så planen var ju liksom att röja så att de också kunde få plats därute. En del av grejerna i förrådet ska ju in i lägenheten också...men det är lite halvknepigt att rensa när man i princip inte har någon yta att stå på. Men jag började idag iaf...för att få in den skit som stått i köket. Men det är långt kvar mina vänner. En del av grejerna väger ton därute och jag kunde inte flytta och greja som jag ville.

Nu funderar jag fan på om man skulle försöka sälja en del grejer på loppis eller nåt. Jag kan säkert hitta en del som jag skulle kunna göra mig av med. Det är ju synd att bara kasta bort eftersom det inte är något fel på grejerna...det är ju bara det att de liksom inte passar in någonstans längre. Det finns ingen användning för dem. Det hade varit great om det hade fungerat. Vi får inte lite småslantar och bäst av allt...vi får mer plats i förrådet.
Kläder och sånt kan jag ju iof slänga upp på Tradera, där blir det garanterat sålt. Faen sicken dunderplan.

Men tills jag får tillfälle (läs någon som hjälper mig med de tunga kartongerna) så får jag ställa små och lätta saker längst fram, så man lätt kan flytta på dem när man vill in. För som det ser ut nu...så kan vi bara drömma om en stor fin yta i mitten på förrådet, där man kan stå och plocka det man vill ha *skrattar*.



Nu har jag en lite paus för bloggande och lite kaffe, jag tog mig en liten smörgås till också för att få något i magen innan det är dags för att äta middag om ett par timmar. Jag kände att jag behövde det och det smakade förbaskat gott måste jag säga. Funderade på att ge mig på tuben med viltost...men neh..den får vänta ett tag.

Pratade en liten sväng med Gröt, de har det fan slitigt där nere. Kallt och jävligt..och nu verkar han ju vara utomhus mest hela tiden...fi fan. Men det är Onsdag idag iaf...och på Fredag är det dags för hemfärd. Jag kan ju bara gissa på hur skönt de kommer tycka att det är när de går av på Fredagen. Och jag kommer inte vara så ledsen jag heller, jag får ju hem min sambo ju!!  image85

Men nu ska jag läsa lite nyheter och sen ska jag ge mig på köket igen...för 374546:e ggn den här veckan.

Till sist...en liten hälsning till systeryster också....BÖRJA BLOGGA!! Gå in på blogg.se och registrera dig..din lillasyster vill ju hålla lite koll på er image79
311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0