MellandagsHockey

Match ikväll igen, efter några dagars julfirande....skellefte besöker Mora och åker förhoppningsvis på pisk *nervös*

I tidningarna så är det en massa turer kring Mora just nu, eftersom tränaren Arvedson fick lämna sin post som huvudcoach. Avskedet ska enligt media och Arved himself bero på att tre spelare (i huvudsak) ska ha gnällt hos klubbdirektör Simons om för lite speltid. I mina öron så låter det mest som en kinkig barnunge som nyss tappat klubban i sanden. I mina öron så är det åter samma visa från Mr Arvedson när saker och ting inte går som han vill. Det är ju inte bara en gång under säsongen som denne herre efter svidande förluster har bylsat över ansvaret på någon annan än sig själv.

Buden och åsikterna om det här är många, och de flesta färgas av lagtillhörighet. Vill man Mora illa så spår man ju naturligtvis att detta avsked kommer att ge laget ett bananskal att glida på ner i kvalserien. "Att byta tränare ger inga effekter...inte av positiv karaktär iaf". Det lustiga i historien är att detta i vissa fall basuneras ut av fans till lag som själva använt sig av just denna metod. Leksandslogik kallar jag det...utan att sätta pränt på om dessa kommentarer kommer från just leksingar. Men ja...ni förstår hur jag tänker.

Min första tanke när man sparkar en tränare är väl "konstgjord andning", för jag själv sitter tyvärr inte på någon statistik som talar för att det blir bättre på lång sikt. Men...ett lag som ligger på 12:e och sista plats i tabellen..mår nog inte så jävla illa av att bli kopplad till en respirator för en stund?!?



Fredag idag och vi har semester här hemma. Ingen stress eller förpliktelser överhuvudtaget nu efter jul. Vi väntar in nyår i lugn och ro och det passar mig alldeles utmärkt må jag säga. Den enda nyttosysslan för tillfället är väl att vi kör ett par maskiner tvätt så vi slipper gå näck in i det nya året image79

Det är ett riktigt pissväder ute också, det regnar och har sig. Och till nyåret så ska det tydligen bli förbannat kallt. Låter ju jävligt lovande måste jag säga. Vart fan tog snön vägen? Kommer det någon under vintern...eller ska jag behöva vakna till plogbilen på min 30-årsdag i Juli? *muttrar*. Det är så jädrans mörkt och trist nu när det inte ligger något vitt och glimmar på backen. Jag tänker förbanna mig över det ända tills snön kommer..bara så att ni vet.

För kvällen har vi inga direkta planer, det får bli som det blir. Vi har iof en film vi skulle kunna titta på, men det blir senare isf. Nu ska jag nog ta och slänga på lite kaffe och svära lite mer över regnet.

CU

311572-59

Dina Ord
Postat av: Jossan

Bitter Moring?

2007-12-29 @ 21:50:24

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0