Min näsa är röd

Tvi vale vad kallt det är ute, det riktigt biter i skinnet *burr*

Jag tog en snabb sväng upp till affärn för att inhandla lite mjölk och ödlemat. Det tog ju slut idag så det var lika bra att fylla på med nytt på en gång. Hemköp har faktiskt rätt bra standard på sina grönsaker, vi handlar hellre där än på Ica Maxi faktiskt. Ödlorna verkar också nöjda så då är väl allt som det ska vara antar jag?

Har pratat med Far en sväng idag också, han befann sig mitt ute i skogen på jobb. Rätt coolt...han har arbetat inom samma bransch sen han började jobba. Hur många gör det i dagens läge? Vi har nog inte riktigt samma syn på det där med arbete som våra föräldrars generation har. Men det är imponerande. Hur som...allt var bra med farsgubben, det känns riktigt bra att vi tagit upp kontakten igen...det kom inte en dag för tidigt!!

Har pratat med Gröt ett par ggr också, stackarn står flaggvakt därnere och håller på att frysa häcken av sig. Sen kommer jag här och gnäller över min lilla snabbrepa tvärs över ghettot, fy skäms på mig!! Jag avundas honom inte vill jag lova. Och hade han varit närmre hem så hade jag nog sprungit dit och värmt honom lite.

Nu sitter jag och lyssnar på hockeyradio, första matchen efter det lilla uppehållet för landslagslekar. Mora möter Timrå och jag vettifan vad den här matchen ska ta för utveckling. Det här är en sån match som kan sluta hur som helst. Skulle kunna tippa på att det kommer att bli en ganska jämn strid på kniven.

Medans jag ändå sitter här så tänkte jag att jag kanske skulle ta tag i de där bilderna från kryssningarna. Men först ska jag ta mig något att äta. Det får bli fiskpinnar och potatismos idag, köttfärsgrejen får jag ta imorgon för jag har verkligen ingen ork att ställa mig och laga något som tar nästan två timmar att få klart. Och skala potatis är inget jag direkt känner något sug efter just nu. Fiskpinnar går snabbt och smidigt och det passar alldeles utmärkt ikväll.

Laters

311572-59

Dina Ord
Postat av: kokka1

uj, samma mat som jag åtate.. psyyyyyyk

2007-12-18 @ 21:57:12
URL: http://vthessv.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0