*Pust*

Det blev en lång dag idag

Gröt ringe och väckte mig strax före 10:30 (om jag inte minns fel), jag hade ju faktiskt "beställt" väckning vid den tiden. Men som det kändes då så hade jag kunnat sova ett par timmar till. Men det gjorde jag faktiskt inte även om jag låg kvar i sängen ett tag innan jag klev upp. Ett bra tag faktiskt...jag låg och läste lite för ovanlighetens skull. Min rygg kändes helt paj så jag kände att jag ville ligga kvar och "Sträcka på ryggen lite"  image79

Runt 13-tiden så fick jag sms av Dampe som tröttnat på pluggandet och ville ha lite kaffe. Hon är ju hemma i stan nu och kommer så att bli fram tills i Januari någon gång. Så nu hinner vi dricka en maaassa kaffe innan hon beger sig tillbaks till gnällbältet. Jag laddade bryggaren och precis när jag tryckte på knappen så ringde hon på dörren. Snacka timing. Hennes besök var väl som det brukar, en massa kaffe, babbel och cigg ute i kylan. Men det funkar, och sen var det ju inte så fasligt jättekallt under dagen idag. Iaf inte som det kändes.

När Dampe åkte hem för att återgå till skolböckerna så tog jag tag i dagens röjande. Jag började med köket som såg ut som ett bombnedslag. Grejer överallt och lite till. Det står iof en hel del där nu också, men det ska in i förrådet sen och jag har försökt samla så mycket som det går på ett och samma ställe. Det börjar iaf ta sig här hemma nu och det känns helt underbart image80

Jag har skruvat ihop en av två datastolar också och det gick finemang. Jag hade förväntat mig att det skulle strula i vanlig ordning. Det är alltid något skruvhål som inte sitter där det ska eller nån skruv som inte är gängad ordentligt. Men icke...för första ggn i hela mitt liv (neh jag överdriver inte) så har jag monterat ihop något utan att bli halvtokig på vägen. Dessutom så var stolen förbannat skön att sitta i. Så imorgon så blir det att fixa ihop Gröts stol..så han slipper sitta i sin gamla sletna och snea när han kommer hem.

Jag har alltså hunnit göra en hel del nytta idag och det känns i min rygg vill jag lova. Så det blir ett långt varmt bad imorgon innan jag sätter igång med några sysslor. Badade idag också, men det blev en liten snabbis på kvällen innan jag fixade ihop lite mat och kikade lite tv. Appropå tv..så ska jag nog återvända till den alldeles snart igen.



Gröt ringde nyss och var i färd med att göra sig klar för natten. Jag saknar som attan, men det är som vanligt när det börjar bli kväll och allt lugnar ner sig. Jag saknar ju på dagarna också givetvis men då har man ju saker att sysselsätta sig med och man funderar inte lika mycket. Det är ju när det blir mörkt och tyst som man verkligen känner hur tomt det är. För att inte tala om sängen...den är ju enorm när man ska sova ensam i den *skrattar*
Och det här kommer från mig som hade svårt som faen att sova bredvid andra för ett tag sen. Jag kräver ju så mycket utrymme när jag sover *harkel*. Jag har lyckats med konststycket att ramla ur en 180 bred dubbelsäng så då kan ni ju tänka er hur det ser ut när jag ligger och sussar.

Nu ska jag dock slänga mig i soffan igen, men först ska jag nog göra ett till försök med min stationära dator. Jag startade upp den för första ggn på länge idag. Faen det lät som ett helt reaplan. Jag är ju inte van vid datorer som låter längre, Gröt har ju inte haft någon annan än sin bärbara igång heller på ett tag nu..och de låter ju i princip ingenting. Hur som så fick jag panik på ljudet och stängde av den igen. Men...jag behöver lite mer utrymme på den bärbara så det skulle vara skönt om jag kunde slänga över lite på den andra. Vi får se om jag orkar...det kan hända att jag stänger av skiten lika snabbt igen och tar tag i det där någon annan dag, när jag har tålamod till det.

Men något som är säkert är iaf...att det är färdigskrivet här för tillfället. Blir mer blogg imorgon och med lite tur så har jag orkat fixa bilderna från mina kryssningar för en dryg vecka sen. Men jag lovar ingenting bestämt..så ni får hålla utkik image79

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0