Rise & Shine

Det blev pyttsan för mig det där med att sova tills klockan blev 10 idag. Jag vaknade för 20 minuter sedan och kunde omöjligtvis somna om. Jag begriper inte det där, antingen är jag tvärdöd och man får nästintill lov att använda slägga för att jag ska få upp mina ögon. Eller så blir det såna här jävla skumgrejer, att jag vaknar tidigt (i min mening) och är hur "pigg" som helst. Pigg i den bemärkelsen att jag inte kan somna om, inte att jag är strålande glad och skuttar omkring i lägenheten med det stora leendet. Känns lagom stimulerande med tanke på hur bra jag har sovit inatt och hur mycket jag egentligen borde få gjort under dagen. Men jag får försöka tänka bort tröttheten som med all säkerhet kommer att slänga sig över mig med våldsam kraft framåt lunch. Kan ju inte gärna dopa mig med för mycket kaffe heller med tanke på nattens bravader på dass. Well well..done this before!!

Nu är det ju inte så att jag tänker börja härja runt här riktigt än. Först ska jag minsann sitta här och äta min frukost i lugn och ro. Hade först en tanke på om jag skulle skicka ett sms till Gröt, men sen kom jag ju på att han skulle få lite sovmorgon idag och jag vet ju inte hur lång den kunde tänkas bli..så jag håller mig tills han ringer mig efter 10 där någon gång.

Jag kanske skulle ta och börja rota lite i min andra dator nu? Jag menar, det låter ju inte särskilt mycket så ingen av grannarna kan ju irritera sig på att jag stökar runt för mycket. Visserligen så är det ju fullt legalt att börja föra liv vid den här tiden, men jag vet ju själv hur happy jag är när grannarna drar igång storstädningen klockan 8 på morgonen. Faaast, nu kanske jag inte ska säga för mycket om min dator och dess ljudnivå...med tanke på att jag trodde att vi hade fått ett reaplan i vardagsrummet när jag startade upp den igår kväll....bah.

Frukosten smakade mums i magen, jag tog skinkost (mjukost) på smörgåsen istället för den vanliga hushållsosten. Jag funderar faktiskt på om jag ska ta mig en smörgås till, det här var ju riktigt mums ju. Men mitt ovanliga begär efter smörgås nr 2 såhär på morgonen (är ju ingen frukostmänniska i grund) kan ju lika gärna bero på att jag får stå och sniffa på de där ljuvliga saffransbullarna som Gröts mamms har bakat. De ligger på micron och bara luktar "kom och ät oss". Jag måste nog slänga dem i frysen illa kvickt...annars tar dem slut innan veckans ens hunnit in på hälften.

Neh, en smörgås till får det bli. Sen ska jag klia mig i skallen ett tag medans jag funderar på vart/när/hur jag ska få igång den här dagen.

311572-59

Dina Ord
Postat av: yenny

Hej, åh va roligt, ja släng upp en länk du, tackar ;)

2007-12-18 @ 09:10:08
URL: http://sweetholycrap.blogg.se
Postat av: Gröt

Men uss älsket, de låter inte alls nå trevligt de där... Å du kunde lätt ha skickat ett sms, jag hade inte vaknat...

2007-12-18 @ 09:41:49

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0