Skaffa dig ett liv

Jag tror inte att jag behöver nämna vilken blogg jag menar i det här inlägget. Av någon anledning så verkar de flesta som finner bloggar intressanta....ha hittat just denna blogg. Frågan är bara hur den blivit så "stor"?!


Jag kan svara helt ärligt att jag inte har det minsta gemensamt med den person som skriver just den här bloggen. Vi lever så olika liv som man bara kan. Jag delar heller inte dennes åsikter...på många punkter alls. Jag tycker to m att personen ifråga är ganska....hm....blåst!! Men det var inte det jag ville säga med det här inlägget..utan jag funderar lite på ett litet fenomen/mönster som man lätt halkar över i bloggar likt den jag har i åtanke for now.

Läser man kommentarerna i den här bloggen så är dem uppdelade i två läger. Ett gäng som kritiserar och ifrågasätter..kanske inte alltid på bästa eller mest diplomatiska sätt..but still. Nästa gäng försvarar bloggaren med näbbar och klor..helst båda på en och samma gång. Det är inte allt för sällan som "kritikerna" får höra att de minsann ska skaffa sig egna liv att bekymra sig om, istället för att sitta där och ifrågasätta eller to m skälla lite på den som skrivit i bloggen. Det är nu jag börjar fundera.

1. Den här hopen som har tagit på sig som uppgift att slåss för just denna bloggare, de måste ju ägna lika mycket tid (om inte mer) till att läsa den här bloggen (plus hålla reda på när någon tagit sig friheten att skriva något i form av kritik)..som den läsare som väljer att ifrågasätta det som står. Där känns det som att det eviga tjatet om att skaffa sig ett liv...liksom faller en aning. Dessutom så hade det väl varit förfärligt träligt att skriva en blogg om man inte har en endaste liten läsare?

2. När det inte fungerar med att be folk att skaffa sig egna liv då tar vi till nästa grej. Du måste vara avundsjuk(?!). Jovisst är det så, så fort jag anser att mina åsikter skiljer sig från någon annans...och har mage att tala om att så är fallet...ja då är jag avis. För varje gång jag yttrar "Nej jag håller inte med dig"..så innebär det att jag blottar min rena och skära avundsjuka...jag vill ju så gärna tycka precis som du. 

Väljer man att skriva öppet om sina åsikter så får man faktiskt finna sig i att folk reagerar, och att folk reagerar åt båda håll. Man kan inte räkna med att alla kommer att nicka instämmande och rosa dig i allt du skriver. I det här fallet så måste jag dock säga att bloggaren hanterar kritiken bättre än många av hennes läsare. All cred för det även om jag som sagt inte har så mycket till övers för människan som skriver bloggen. Men jag läser ändå..och ja ibland kan man fan fråga sig varför ;)

311572-59

 

Dina Ord
Postat av: IdaBus

Det är skumt med en massa folk. Det måste vara något med vattnet, som vanligt. :D
Guuud, vad du skriver. Och faktiskt riktigt intressant att läsa, så länge du inte skriver om hockey, för det brukar jag faktiskt hoppa över. Haha ;)
Din spynatt låter inte så skoj. Hoppas det inte var något annat, t ex vinterkräksjukan. Uäck. Får hoppas ni klarar er från det, och vi med!
Kanske ska leka någon dag nu när Björn är borta? Och Daniel likaså. Om du vill ha sällskap, såklart.
Kram.

2007-12-18 @ 11:32:44
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/
Postat av: johanna

Håller helt och hållet med dig!

2007-12-18 @ 18:51:37
URL: http://minhundochjag.blogg.se
Postat av: Sofia

Vem? Vem? Vem? *nyfiken*

:P

2007-12-19 @ 18:47:19
URL: http://sofiaisobel.blogg.se
Postat av: Sofia

"BB" kanske? Den ekonomiskt oberoende egenföretagaren? *s*

2007-12-19 @ 19:30:47
URL: http://sofiaisobel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0