Spyan from hell :(

Jag har spyfobi, jag gråter varenda gång jag känner den minsta tillstymmelse till att må illa.

Jag anade ingenting när jag i godan ro bäddade ner mig i den för tillfället enorma sängen. Jag bullade upp min kuddarna och drog upp täcket så långt det bara gick. Jag hann to m somna i nån timme...innan det var dags. Jag vaknade av att hela sängen snurrade och jag riktigt kände hur illamåendet kom rusandes. Att säga att jag fick panik vore en underdrift. Nu var jag dock rådig nog att inte ligga kvar i sängen och försöka svälja bort skiten. Utan jag steppade yrt iväg in på toaletten. Det var nog det smartaste jag gjort på bra länge, om jag legat kvar i sängen så kan man nog lungt säga att golven hade varit i större behov av att skuras..än vad de någonsin varit förut.

Vad som hände på toaletten kan ni säkert lista ut. Vart fan kom det där ifrån nu då? Jag har ju inte känt något som helst under kvällen. Jag börjar dock fundera på om min smått överdrivna konsumtion av svartpeppar kan ha något med saken att göra? Min mage är ju inget större fan av kryddor....även om jag själv älskar det. Jag käkade ju en av matlådorna med spagetti och köttfärsås ( Ja jag vet Gröt..jag är lat..haha)  som vi hade i frysen och var väl inte direkt snål med pepparn.

Jag satt kvar en bra stund på toalettgolvet, nästan som paralyserad. Om jag rörde mig så kunde det ju hända att jag började må illa igen (jajks..jag är verkligen usel på det där). Till slut så lommade jag tillbaks in till sängen, men jag tog en liten omväg förbi kylskåpet först. Mot alla mina smaklökars principer så drack jag faktiskt 3 hela klunkar med ren mjölk. Även om jag tycker att smaken är smått spyframkallande så ska ju mjölk ha en viss mildrande effekt på magar som protesterar mot för mycket svartpeppar. Väl i sängen så kunde jag ju givetvis inte somna, jag tror jag gav det nästan 2 timmar...sen gav jag upp och nu sitter jag här. Jag har dock släpat med mig täcke ut i soffan...så nu tänker jag bädda ner mig där och hoppas på att ödlorna inte är allt för pigga när de vaknar kl 8, för jag hade nämligen tänkt sova tills Gröt ringer!!

F ö så saknar jag honom som attan, så jag snor nog med mig hans kudde när jag lägger mig på soffan ♥

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0