Aj aj :(

Jag måste vara "The queen of klumpighet"!!


Jag tänkte att jag skulle se till att vara lite nyttig idag. Har ju funderingar på det där med lokförarutbildning. Det råder brist på lokförare häruppe och nu söker de alltså folk som kan tänka sig att arbeta med detta. Man får alltså en utbildning och som jag fattade det så är man ju garanterad jobb efter det. I informationen de gick ut med i tidningen så handlar det om 15 personer, kvinnor och invandrare skulle tydligen ha en viss "förtur". Jag fyller ju iaf en av kriterierna isf. Och det skulle vara rätt coolt att ha ett sånt jobb. Säkerligen rätt skeva tider, men jag antar att man jobbar as hell i en period sen har man långledigt and so on. Pengarna var heller inte så illa pinkade.

Hur som, jag var på väg ner till AF för att se om de hade lite mer info om det här, vart man ska anmäla sitt intresse os v. Jag kom väl ungefär halvvägs innan mitt knä vek sig och jag gick i backen. Satte mig pladask och det kändes som om jag tryckte upp svanskotan ända upp i nackhöjd. FAAN vad ont det gjorde *snyftar*. Efter detta så kände jag mig inte så jädrans sugen att fortsätta min promenad ner mot stan, så jag vände och gick hem. Det blev ju en såndär smärta som man nästan känner sig illamående av. Så...nu är jag hemma igen, men AF stänger ju inte än på ett tag så jag gör nog ett nytt försök...nu när jag fått lugna ner mig lite.



Gröt ringde nyss, han sitter och trökar i sin bil på jobbet. Han brukar hinna ringa hem ett antal ggr under ett skift. Det är väl inte allt för stimulerande att sitta och nöta mil efter mil om dagarna, så det underlättar nog om man har någon att prata bort en liten stund med. Jag står gärna till tjänst...så han får ringa hur mycket han vill. Dessutom så saknar jag ju när han jobbar såna där hästpass, så då är det bara mys att få höra ifrån honom ett gäng ggr om dagen. Om inte annat så för att höra så att allt går bra, det är ju inte världens bästa väglag för tillfället *urrk*.

Men nu ska jag ta och svida om till lite varmare kläder sen ska jag bege mig ner mot stan igen. Det ska bli skönt att få röra lite på kroppen. Sen blir det väl hem och ta hand om disken och lite annat småplock. En vanlig dag på torpet så att säga :P

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0