Ännu mer snö

Jeeej....nu har det kommit ännu mer snö häruppe och vi jublar. Allt blir så mycket trevligare när den vita snön bryter av mot allt mörker. Det känns inte så kallt och trist när det ligger ett vitt täcke över allt. Och sen synen av de kala mörka träden....kan det bli så mycket vackrare än så? Sen så lägger det ju grunden för allt skoj man kan roa sig med under vintern, skoteråkande te x. Jag skulle nog utan att blinka kunna räkna upp 10 st som nu står och jublar över att snön bestämt sig för att täcka vårat landskap i vinter ;)

Sitter och lyssnar på hockeyradion just nu, Mora möter HV71 på hemmais. Apnervös är jag...eftersom det i princip är ett måste med poäng i den här matchen. Att vi möter serieledarna ska inte behöva betyda att vi är uträknade från start. HV71 har inte haft så lätt för Mora som de kanske hade önskat. Well....bli inte förvånade om ni i dagarna träffar på mig med fingrarna halvt avgnagda....det finns ju som sagt en vettig förklaring till det. Men tummen spar jag..för den lär jag krampaktigt få hålla under 60 effektiva minuter ikväll.

Gröten står i duschen men när han är klar så blir det till att pulsa iväg mot affärn. Jag behöver cigg och han hade fått något paket som ska hämtas ut. Dessutom så måste vi kompletera vårat matförråd med lite bröd, mjölk och annat smått. Vi fick käka mandelkubb till frukost idag, ingen av oss hade tänkt på att frysen var tom på bröd. Ingen frukost att rekomendera, men magen hade fått krupp om jag inte hade stoppat något i den.

För kvällen har vi just inga direkta planer. Jag är sugen på att se någon film...så jag ska förhöra mig lite om vad vi har hemma att välja på. Sen får jag hoppas på att jag inte är den enda som känner för att krypa ner under filten och kika film. Men det ska nog inte bli några större problem om jag känner min sambo rätt :D

Nu gjorde Mora just 1-0 i matchen så jag avslutar det här inlägget med ett YES!!!

311572-59


Dina Ord
Postat av: kokka1

se INTE, jag menar INTE!!!! beowulf!
tvi, usch blä bajs vilken dret

2007-11-29 @ 20:57:53
URL: http://vthessv.livejournal.com/
Postat av: Gröt

Bidde ju inge paketuthämtning jue för dom hade inte råd med strömmen på affären...

2007-11-30 @ 04:10:05

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0