Det sket sig

Klev upp vid 9 imorse så jag stod färdig och redo när Flus kom vid 10 för att hämta upp mig. Hon var bussig och skulle följa med mig ner till Polisen för att fixa det där med mitt leg. Snuskigt trött var jag eftersom jag inte sov många timmar inatt. Jag tror det blev 2-3 timmar på sin höjd. Men, jag pallrade mig som sagt upp..gjorde mig klar och klev ut i stans "snöoväder". Lagom inspirerande. Missförstå mig rätt...jag gillar snö, men inte när det snöar in i både näsa och ögon.

Vi svängde in på Skattemyndigheterna först och hämtade ut ett personbevis och sen åkte vi vidare ner till polisen. Det stod väl en person före mig i kön vilket kändes rätt hoppfullt. Vi var väl inte så jättesugna på att bli fast där nere hur länge som helst. Efter ett par minuter så blev det mitt nr och jag klev fram och förklarade att jag ville ordna ett nytt leg. Hon bad mig att visa leg på att det var jag (jaa...det är ju vanligt att man slänger ut pengar på ett nytt om man redan har ett som är giltigt). Jag förklarade att jag inte hade något och att det var därför jag var där. Men jag hade ju Flus med mig som kunde intyga att jag verkligen var jag. Men...det gick ju inte för sig. Det måste vara någokn närstående...så nära vän fungerade inte. Men sambo gick bra om det var så att jag inte hade några släktingar som hade möjlighet att följa med mig in. Men gaaah.....för allt de vet så skulle jag och Flus ha kunnat känt varandra flera år innan jag och Gröt träffade varandra. Vilket isf hade betytt att hon rent teoretiskt hade mer koll på att jag var jag så att säga. Tycker att det känns rätt fånigt att hon inte kunde legitimera mig, för att vi inte var släkt eller bodde ihop. Men nu är det väl som det är, och Gröt får väl åka ner med mig på Måndag om det är så att han inte jobbar. Annars vet jag fan inte hur det ska gå till. Jag fick ju inte använda mitt gamla leg heller...eftersom det gått ut för över 3 månader sedan *suckar*



Nu sitter jag hemma och glor på Våra bästa år samtidigt som jag uppdaterar den här bloggen. Flus har nyss åkt hemåt efter att ha druckit ett par koppar kaffe med mig. Hon hade klipptid vid 15-tiden och ville hem och tvätta håret och lite grejs innan det var dags. Skoj att träffa henne igen, det var ju ett tag sen hon var hemma sist...och vi har ju inte hörts så mycket på telefonen den sista tiden. Förhoppningsvis så hinner det bli ett gäng kaffekoppar till innan hon åker hem mot Örebro igen!!!

Men nu ska jag nog luta mig tillbaks i soffan en stund, och försöka klura ut vad man ska sysselsätta sig med sen. Finns ju miljoner saker att fixa här hemma...bara man vet vart man ska börja. Och det kan ta lååång tid innan man kommer underfund med^^
311572-59

Dina Ord
Postat av: kokka1

fan va larviga dom är, man undrar juh om dom hade brytt sig om ni va sombos liksom, annars är det väl diskriminering eller?!

2007-11-23 @ 17:36:47
URL: http://vthessv.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0