I Sista minuten

Pratade som sagt med min systeryster idag, som väntade mitt samtal eftersom hon hade läst bloggen innan jag ringde..haha. Trots det så stod hon och bytte på lillkillen när jag ringde....vad är det för framförhållning? ;)

How ever, vi åker ju på kryssning den 6:e December...vilket är ganska snart. Nu hade hon kommit underfund med att hon inte hade något leg. Det är något som jag inte ens har funderat på, förräns nu då. Jag har ju inte heller något leg. Nu syns det väl iof att jag är över 18 år, men det känns ändå tryggare att kunna bevisa det. Det kan ju hända att det blir kontroll när man ska kliva på båten. Och skulle det förmodan inte vara...så kan det ju vara gött att kunna visa upp att man är närmre 30 än 18 när man ska handla i tax-freen. För kan man inte ens förse sig med förfestölen så känns det ju inte så jävla skoj att vara på en kryssning där säkerligen 80% av passagerarna är berusade^^

Jag fick således panik och började självklart leta efter lösningar på det här. I min skalle så tar det ju låång tid att fixa ett leg. Så min första plan var ju att ta med det leg som gick ut i April i år + personbevis. Men, efter ett samtal med Thuss så fick jag reda på att det kan gå betydligt snabbare än så. Att fixa pass hos polisen tar cirkus 5 arbetsdagar (något längre under semestertider), ett Idkort borde ta ungefär samma tid tycker man. Dessutom så är det jäkligt smidigt att de tar foto och allt sådant på plats, då behöver man inte springa och göra sådant innan. Det kostar 400 spänn vilket lät dyrt först, men det går nog inte komma under det priset...tvärtom. Fixar du leg genom post eller bank så måste du ju betala för att ta foton vilket brukar ligga runt 150 spänn...sen kostar leget sin beskärda del. Så det blir samma pengar...om inte mer, plus att det kan ta månader innan leget är klart att hämtas ut...*krångel*

Så min tanke är att springa ner på polistationen imorgon och dona med det där, så ni får hålla tummarna för att inte hela Borlänge fått för sig att fixa leg eller pass just nu. Skulle det nu vara så att jag inte hinner få det klart tills vi åker så får jag köra på plan A. Dessutom så antar jag att jag får ett kvitto på att jag beställt ett leg....så det kan jag ju också ta med mig isf. Gash...varför tog jag inte tag i det här tidigare?

Jag hade tänkt ta med mig Gröt ner eftersom jag måste ha någon som intygar att jag är jag, men nu har han åkt på stans ryggskott och tar sig förmodligen knappt ur sängen imorgon. MEN...Flus kommer till stan imorgon och med lite tur så har hon lite tid över till att följa med mig ner. Om hon kan..så kunde vi ju passa på att ta oss en fika på stan för en gångs skull :P

Well...hålla tummar imorgon då!!

Dina Ord
Postat av: kokka1

hålla tummen!

2007-11-21 @ 22:07:35
URL: http://vthessv.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0