Menspiercing

Bah....jag har fått en sån igen. Det slog mig inte förräns häromdagen faktiskt...men det är ju så det måste vara.
När jag gjorde min mouche så småkrånglade den fram och tillbaka någon gång i månaden. Inte så att det gjorde så där jätteont, men obehagligt och ömt. Så höll den på under iaf första året och jag var skitirriterad. Nu har min labret varit lite småbråkig fram och tillbaka...och nu kom jag ju just på att det faktiskt finns ett mönster. Det är dagarna runt mens (oftast innan) som den blir lite irriterad och jobbig. Jag har alltså fått ytterligare en "menspiercing"...haha. Jag känner inte av någon av de andra jag har och har aldrig gjort. Men helt ologiskt är det ju inte att jag kopplar ihop det här med varandra? Kroppen blir ju känsligare runt mensen. Jag kan ju trösta mig med att min mouche slutade krångla efter runt ett år. Jag kan ju leva med det som det är nu....så jag lär nog stå ut.

Är inte på topp idag direkt. Har ont i magen as hell och känner mig allmänt neråt. Gröt åkte hem till sin mor och far, jag valde att stanna hemma eftersom jag inte känner mig det minsta trevlig eller social. När min mage är i det skick den är i nu så har jag ingen vidare lust att åka hem till någon annan. Det är läge för att gräva ner sig i soffan och tycka lite synd om sig själv. Jag har iof varit utanför dörren en liten sväng. Var tvungen att ta mig till affären för cigg och lite käk till ödlorna. Visserligen så fick jag skjuts av Gröt både dit och hem igen..men still...jag har lämnat lägenheten.



Igår var vi ut till "byn" en kort liten sväng, Gröt och hans far jobbade på med vårat bord. Jag satt mest och myste i soffan med hans kära mor. Jag håller mig lite passiv i det där bordbyggandet, för jag har en känsla av att vi två inte är sådär jättekompatibla i såna där situationer. Jag blir irriterad när folk talar om att si och så ska jag göra...och Gröt blir irriterad när folk inte fattar ;). Så...jag håller mig på min kant så att säga. Jag får väl stå för städningen när bordet ska in istället...så får Gröt sätta sig i soffan och titta på mig när jag arbetar. Låter inte det som en deal? :D

Senare på kvällen så åkte vi upp till Gagnef för att hälsa på S & R, vi blev ditbjudna på mat och det tackar man ju inte nej till. Kan ju inte bli så mycket bättre än god mat och trevligt sällskap en Lördagkväll. Jag har ingen jättekoll på hur länge vi vart kvar däruppe, men den var säkerligen närmare ett innan vi åkte hem mot stan igen. Väl i stan så fastnade vi ute någon timme innan vi till slut hamnade i våran underbart sköna soffa. Sängen kom vi inte till förräns alldeles för sent i vanlig ordning. Men wtf...det är helg. Nya tag imorgon.....och det är ett måste, jag ska ju ner och fixa det där leget imorgon (om inte Gröt åker på att jobba). Det skulle vara skönt att få det där överstökat.

Men nu ska jag ta mig ett bloss och se om magen sparkar bakut totalt, sen blir det Miami Ink. Det är väl så långt mina planer sträcker sig för kvällen. Jag uppdaterar säkert en gång till innan det är sovadags.

Och ja jag skulle ha slängt ut "veckans blogg" i Fredags, men det har inte riktigt funnits tid. Men det kommer förmodligen innan den här kvällen är över....hoho
311572-59


Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0