Nostalgitripp

Sitter just nu och lyssnar på kvällens hockey. Mora spelar borta mot Brynäs...det är inte långt ifrån första nedsläpp. Gröten är borta och hjälper en kompis med lite fixadona. För min del så har jag inte alls några problem med att befinna mig inomhus i värmen..sittandes i den underbart sköna soffan. Den lilla stund jag har vistas ute idag var inte bekväm någonstans. Kylan är sådär jobbig...den tog sig igenom precis allt vad kläder heter.

Jag har roat mig med att läsa igenom de senaste två årens bloggar på lunar. Jisses amalia vilka minnen man fick till liv igen. Mitt liv var verkligen kaos vill jag lova...en berg o dalbana hade inte varit någonting i jämförelse med mitt mående då. Det är riktigt skoj att sätta sig ner och läsa sådant där gammalt shit. Jag har suttit här och skrattat högt för mig själv, samtidigt som jag känt mig lycklig över att jag kommit över en hel massa skit som jag gick igenom då. Mycket kan hända på två år....det är tydligt det :D

Kvällen hoppas jag att jag får spendera med Gröt....nedkrupna i soffan med någon bra film att kika på. Film är en klockren sysselsättning när det börjar bli kallt och mörkt ute. Finns det egentligen så många saker som är trevligare än att  krypa ner i en skön soffa med filt och sambo när det är bitande kyla utomhus? Neh...jag trodde väl inte det!! När Gröt läser det här så tänker han förmodligen att en tur på skotern hade slagit det mesta....men förutom det...så är nog fan mys till en bra film "The shit" ;)


Julpanik har jag så smått börja lida av också. Men det här året så är det ingen panik med vad jag ska köpa för julklappar åt mina nära och kära. Det är ganska enkelt...jag har inte råd som det ser ut nu. Men det känns ju inte heller särskilt bra. Även om jag själv inte känner att jag behöver något mer än ett God Jul från de jag håller kära, så vill jag ändå ge bort något för att visa att jag är glad över att de finns i mitt liv. Thuss har ju iof redan fått en klapp av mig, eller fösedagspresent/julklapp...men den var så klockren..så hur fan hade det sett ut om jag inte hade köpt den åt henne? ;)

Nu är det iof ett bra tag innan julen är här for real, så det hinner väl kanske lösa sig innan det är dags. Jag har ju aldrig någonsin lyckats köpa några julklappar innan dagarna precis innan. Jag drar mig något otroligt för att ränna i affärer, så jag gör det helst inte flera ggr i veckan...mååånader innan det ska vara färdighandlat. Neh, då tar jag det hellre i sista minuten. Då slipper jag beblanda mig så mycket med alla de yra hönsen...och så blir jag fan så mycket mer effektiv om jag har lite stress i ryggen. Bra för magen? Neh...men uppdraget blir ju iaf utfört.

Men nu ska jag fortsätta läsa lite gamla bloggar....sitter redo med kaffekoppen i handen och hockeyradion i bakgrunden. Ute är det svinkallt....men det bekymrar inte mig...för jag har världens skönaste soffa och filt :D
311572-59

Dina Ord
Postat av: kokka1

haha, vad menar du med det? to much plåster har väl inte dödat nån? haha
men den va fin.. som fan.. eller ÄR snarare.. tack som attans:)
jag saknar mina gamla bloggyror, som jag hade på brorsans server.. den dog juh:(
fast å andra sidan.. tror jag väl inte jag hade blivit gladare av att läsa genom tragedi efter tragedi..

2007-11-27 @ 20:37:58
URL: http://vthessv.livejournal.com/
Postat av: IdaBus

Världens skönaste soffa, ja verkligen! Det är inte så dumt att fläka ut sig i eran soffa inte.. Ska vi byta kanske? ;)

2007-11-27 @ 22:25:20
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0