Ooops I did it again

Nu gick det sådär många dagar mellan uppdateringarna igen. Igår försökte jag iof men då ville inte blogg.se fungera. Jag kom bara till inloggningssidan men inte en mm längre än så. Synd, för igår hade jag ju massa lust att skriva av mig ju. Men nu är jag här och ska försöka plita ner ett litet inlägg iaf :D

Som jag skrev förra Tisdagen så kom ju Gröt hem med en överraskning till mig. Så vi har haft finbesök här ända tills i Lördags. Kändes hur gött som helst att få umgås lite med tokskallen Thuss. Det händer tyvärr allt för sällan numera. Det är verkligen skit att pengar eller snarare bristen på pengar ställer till det så mycket. Vi bor ju som sagt inte särskilt långt ifrån varandra, men det är tyvärr inte gratis med resorna. Men förhoppningsvis så dröjer det inte lika länge mellan gångerna nu.

Det är gött att umgås med Thuss, för man behöver inte känna att man måste underhålla henne på något sätt. Och man behöver liksom inte köra "jag ska visa dig hela stan-grejen" heller. Känner man bara för att ligga i soffan och glo så funkar det också. Hon är en sån där människa man kan umgås med fast man inte umgås...get it?

Hur som...hon kom ju på Tisdagen och det ganska sent, så då blev det inte så mycket annat än lite kaffe och skitsnack på balkongen. Mja, vi hann väl med lite tv också...och jag fick smälta att hon minsann var i stan innan det var dags att lägga sig. På Onsdagen skjutsade Gröt ner oss på Kupolen så vi kunde få springa av oss lite i alla affärer. En fika med S hann vi med också, det var nog första ggn på länge som jag lyckats pricka in en dag då hon faktiskt jobbar. Annars brukar hon ju vara ledig just de dagar jag fått för mig att orka den otroooligt långa vägen ner till tutten. Efter kaffet så körde jag och Thuss maraton in och ut i alla affärer. Ingen av oss hade några direkta pengar att handla för, men varsinn ny plånbok blev det iaf :D

Resterande dagar så gjorde vi faktiskt inte så jättemycket. Vi låg i soffan och snackade skit, kikade dålig tv eller suveräna filmer. Nu har vi sett både Black Sheep och Transformers. Underbara filmer båda två...på sina alldeles egna sätt. Är du sugen på en film som är så B så den blir underbar så ska du se Black Sheep. Transformers behöver jag väl inte säga så mycket om tycker jag. Är man runt min ålder så förstår man ju iaf bums varför man borde se den!! Jag säger bara en sak...jag vill ha en BumbelBee!!

På Lördagen så var det dags för Thuss att åka hem...hon jobbar ju idag och det kan ju vara skönt att komma hem och ha någon dag ledig innan det är dags att jobba igen. Dessutom så har hon ju lilla Mozze som säkert funderade lite över vart matte tog vägen bara sådär. Vi (läs Gröt) skjutsade ner henne till tåget som gick vid tvåtiden. Sen åkte vi vidare till "Byn" hem till mina svärisar. Vi har ju som bekant ett databord att snickra på. Eller Gröt rättare sagt, jag har inte gjort någonting med det där bordet, vilket kanske är lika bra det eftersom jag förmodligen hade sabbat precis allt isf. Så Gröt med far pysslade med det där under kvällen så nu är bordskivan färdigsnickrad, det är bara lite spackel och färg som fattas. Sen har vi ju benen också....men jag vet inte om vi riktigt har bestämt oss för hur vi ska göra. Ikea har ju sådana där "bockar" som är i rätt höjd och dessutom obehandlade så man kan måla dem som man vill. Rent prismässigt så skulle vi nog tjäna på att göra så, men frågan är ju om de är tillräckliga för den tyngd som vi ändå kommer att belasta bordet med. Nåväl, det får visa sig..nu är det värsta på skivan fixat iaf.

Som vanligt så blev vi kvar för mat, inte mig emot eftersom man alltid får mumsmat. Vi åt ungsgratinerad potatismos med fläskfilé och till det supergoda såser...gorgonzola bl a. Och tobleroneglass till efterätt. Ingen banting what so ever alltså. Gröts bror med dam kom också och åt med oss. En lugn och skön Lördagkväll. Tyvärr så fick Gröt huvudvärk från helvetet så vi åkte hem runt tolvtiden så han kunde lägga sig och slappna av lite. Jag hade ju inget emot att åka hem istället för ut på annat under kvällen, men det är ju inget vidare skoj när någon mår dåligt. Vi slappade lite soffa innan vi kröp i säng och somnade som små barnungar.

Idag är Gröten fortfarande lite krasslig. Huvudet är bättre, men kroppen vill inte riktigt vara med och leka. Så det blir vila för herrn i huset i ett par dagar nu ;)

Bilder från Thuss besök finnes och jag kommer att lägga upp en och annan, men nu har jag ärligt ingen ork att rota reda på sladden till kameran. Jag ska ta mig en snabbcigg och sen ska jag lägga mig i soffan och invänta kvällens hockey. Och detta innan jag gör det här inlägget mer svamligt än det redan är.

O'hoja

311572-59



Dina Ord
Postat av: kokka1

DU! ligger i min LJ å skräpar nu^^

2007-11-19 @ 19:00:41
URL: http://vthessv.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0