Rökare vs Ickerökare

image62Satt nyss och läste Hem & Hyra, den där tidningen man får om man är medlem i hyresgästföreningen ni vet?
På insändarsidan så pågår det tydligen en liten debatt om rökning i eller omkring lägenheterna. Ickerökarna propagerar hårt för hårdare regler mot rökning i flerfamiljshus, medans rökare anser att man inte kan dra reglerna hur hårt som helst. Det började med att folk rasade över att man rökte i lägenheterna...nu har de hunnit ut på balkongen. Nu ska man inte ens få röka på sin egen balkong för det kan störa någon närheten. Jamen...de som inte gillar grillad mat då te x, ska de få sänkt hyra för att grannarna grillar på somrarna? Det är ju inte riktigt så att man står ute dygnet runt och blossar....så jag skulle kunna tycka att problemet inte borde vara så stort. Men det är ju alltid skoj att gnälla.

Som i alla debatter så ramlar det ju in förslag från alla dess håll och kanter, och ett av förslagen som "ickerökarna" kom med var att man skulle ordna rökrum åt de som röker. Ungefär som att du har tvättstuga eller cykelrum i ett flerfamiljshus. Jaa.....men vad bra. Då får vi bort röklukten från balkongerna....så då kan vi börja gnälla på allt jävla spring i trappen sen. Spring från de som vill ner/upp till rökrummet för att ta sig en cigg. Låter ju som en utmärkt idé tycker jag!!



Nu ska iaf jag gå ut på våran balkong och ta mig en cigg, sen blir det att dra sig upp mot affärn en sväng. Vi har efter många om och men kommit fram till vad vi ska äta idag. Det fick bli varma mackor...man blir mätt och det är piece of cake att dona i ordning. Varken jag eller Gröt är på något humör för att slava vid spisen idag.

311572-59

Dina Ord
Postat av: Jenny (Dryas)

Svårt det där med rökning på balkong tycker jag! Som ickerökare så är det ej så kul att få in röklukt i sin lägenhet då man vädrar.
Är det även fler rökare som bor i hyreshuset så är det i princip alltid nån ute på balkongen! Så var det i vårt förra hyreshus. De längst ned rökte samt grannen mitt emot plu att de som bodde längst bort också rökte! *pust*
Dessutom bodde vi förut grannar med 2 äldre pur finnar! *S* Och jag lovar de rökte som skorstenar!! Dessutom luktade det gammalt och unket från deras lägenhet med så man kunde knappt ha dörren öppen för den sakens skull! *glä*

Nä men det är nog svårt hur man än ska göra för att alla ska bli nöjda!

2007-11-08 @ 09:20:41
URL: http://dryas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0