Sugen på sött

Jag har som sagt skurit ner på mitt sockerintag, jag har expanderat lite väl mycket på den senaste tiden. Så nu "får" jag bara äta godis och dricka läsk under helgerna. Skräpmaten är det också i princip slut med. Någon gång ibland kan man väl unna sig en pizza eller något annat onyttigt, men inte såpass ofta som vi gjort här hemma.
Hur som...det märks inte hur mycket socker man stoppar i sig förräns man ska dra ner på det. Fi faen...inte undra på att var och varannan är sockerberoende. Jag är/var det definitivt. Man känner sig helt matt i hela kroppen och har stans sockersug precis heeeela tiden. Man får fan tänka sig för vad man stoppar i sig, det är ju socker i princip allt.

Nu har jag inte druckit cola sedan i helgen, och det vill jag lovar är fan en bragd av mig. Periodvis så drack jag kopiösa mängder av den där skiten. Dels för sockret...och dels för koffeinet. Kaffe dricker jag dock fortfarande, kanske inte heller så nyttigt...men betydligt bättre än coca-cola. Dessutom så tror jag inte på att man ska sluta med alla sina laster på en och samma gång. Det blir fan jobbigt nog att skära bort all läsk och godis under veckodagarna. Men går det här som jag vill...så tappar jag suget efter sötsaker och ger fan i det totalt. Men jag fungerar bättre om jag gör saker och ting med små delmål. Och som sagt...ingen läsk eller godis sedan i helgen. Det är ju alltid en start.




Idag har det varit en relativt lugn dag. Vi skulle ha åkt iväg och fixat med bordet, men eftersom det vägrade sluta snöa så blev det inte av idag heller. Det är spånskivor och dessa skivor mår bör man ju inte direkt ha ute i blött väder. Och vi måste vara utomhus och såga. Men förhoppningsvis så blir det lämpligare väder fram mot helgen. Då är Gröt ledig så då kanske man kunde få det där gjort. Min rygg skriker verkligen efter att få en bättre ställning att sitta i när jag datanördar. Som det är nu så får jag ägna en kvart åt att räta ut fanskapet när jag suttit här en stund. Så nu håller vi alla tummar och tår för att vi får det där bordet gjort så snart som möjligt!!

Nu börjar det dock närma sig sängdags här. Jag har varit uppe sen skapligt tidigt imorse och känner att jag börjar bli lite sovasugen nu. Känns helt underbart att verkligen få känna längtan efter att lägga sig i sängen. Att man är trött och förmodligen kommer att somna så fort man lägger sig ner. Det är ju som jag sagt inte så ofta det händer, min dygnsrytm är ju totalkass i perioder....och ganska långa såna också. Jag kan ligga i sängen och vrida mig i timtal för att sen somna framåt morgonen. Mina dagar brukar bli totalförstörda av att jag antingen är så trött att jag inte vet vart jag är, eller så sover jag bort hela dagen och allt börjar om från början igen....woohoooo.

Men nu ska jag se om Gröten börjar bli klar vid datorn, jag tänkte se om jag kunde få med honom på en cigg och sen raka vägen ner i den sköna sängen. Massa mys att lägga sig och somna samtidigt ju :D


311572-59

Dina Ord
Postat av: sannaminaord

Ja jag tycker också att det är roligt med tävlingar. :)) Lycka till!

2007-11-08 @ 15:20:55
URL: http://gothiqua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0