Torsk i hockeyn

Gaaaah

Brynäs gick och vann matchen och jag blev på riktigt kasst humör I tell you. Kalla mig fånig..men vissa matcher får man bara inte torska..och som det ser ut nu så behöver vi (Mora) varenda poäng vi kan komma åt..för att få lite arbetsro. Men idag ville det sig verkligen inte trots att Mora satte bra press mot slutet. Jag antar att jag får glädja mig åt det lilla i att Brynäs "bara" fick in en puck.




image71Gröt kom väl hem på ett ungefär exakt när slutsignalen gick. Med sig hem hade han 50 kg sand så jag sprang ner och hjälpte honom att kånka upp det i lägenheten. Sanden är till ödlornars terrarium och ska väl bytas ut imorgon som planen såg ut. Den gamla de har börjar bli lite sunkig och det luktar väl inte allt för mumma därifrån. Så då är det dags för storstädning och in med helt ny sand. Tungt som faen var det att bära...och dyr hade den tydligen också varit. Men men...nu blir det fint åt "kräken" iaf. Vi får hoppas att de blir lika glada som matte för att det blir en rejäl storstädning imorgon. Trots att det blir lite bök eftersom de får lov att flytta ut en sväng,men det ska nog gå fint.

Annars så har vi spenderat kvällen i soffan. Det blev dock ingen film som jag var sugen på från början. Neh, det fick bli dödlig fångst på discovery istället. Helt underbart intressant serie om krabbfiskare på Berings hav. Idag var det ett extra långt avsnitt på två timmar, det bästa från säsongen som har gått. Sjukt skoj...så det ville vi absolut inte missa. Efter det så blidde det CSI Miami...och tro på faen att vi lyckades pricka in ett avsnitt som vi inte redan hade sett för en gångs skull. När det var slut så begav sig Gröt ner i sängen....jag blev kvar här för att läsa mina favoritbloggar och uppdatera min egen såklart, men sen blir det sängen även för mig.

Kul att se att Soya blev glad för min lilla utmärkelse också. Och vem vet...nästa gång kanske det är DIN tur ;)

Men nu är det dags för nattaciggen och sen hoppas vi på att jag somnar utan knussel ikväll. Skulle verkligen behöva det och komma upp i tid imorgon. Har iof inga direkta planer för morgondagen. Tänkte få undan lite tvätt, ringa Flus och se om hon har lust att ta en kaffe. Sen måste jag nog ringa Thuss och vara lite jobbig också :D

Nattens...

311572-59

Dina Ord
Postat av: IdaBus

Meeen.. Våran soffa är inge skön. Den är hård, och vet ni vad, man kan inte ligga 2 bredvid varandra. Hur sugigt är inte det? Ligger man i varsitt hörn med huvudet mot varandra, så får den ena trängas med fötterna. Ska nog allt ta och sparka bort den där biten som gör att fötterna inte får plats. Hm. :P Fast då hänger dom utanför? Det är nog inte så skönt det heller. Viiiilka problem man har :D

2007-11-28 @ 14:13:56
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0