♥ Höst

image42


Nu ÄR det höst!!


Idag var en perfekt höstdag. Strålande sol och så gott som molnfri himmel. Det var lagom varmt/kallt ute och som gjort för att promenera. Jag tror att hösten är min näst bästa årstid, vintern håller fortfarande på förstaplatsen. Jag älskar de kala träden mot den vita snön. Men hösten är också vacker...med sina färgade löv. Och en riktigt solig höstdag är nog svår att slå.

Men nu ska tydligen den första snön komma i dagarna, men den försvinner lika snabbt som den kommer. Det är inte tillräckligt kallt för att någonting ska ligga kvar. Så vi får nog vänta en stund till innan det är dags att plocka ut skotrarna och andra vinterleksaker. Men det ska ju börja någonstans..och i veckan kan ju vara en bra idè :D

Just nu så sitter jag och slöar lite vid datorn. Har nyss lagt på luren efter en rad samtal, tänk att alla liksom ringer på raken. Har luren väl börjat låta så fortsätter den gärna en stund. Vissa dagar ringer det ingen...andra dagar så får alla för sig att ringa, som idag te x. Jag är egentligen ingen telefonmänniska, även om vissa har en tendens att hålla mig kvar i luren i timtal *skratt*, men då är jag bra matt när det är klart sen.

Gröt är på väg hem från jobbet och jag ska pallra mig iväg till affären. Jag behöver inhandla cigg och grädde till maten. Det blir spagetti med köttfärssås...tacokryddad förstås, rena mummamaten ju. Vi hade allt utom grädden hemma. Nu ska jag bara hålla mig ifrån att köpa godis, är så chokladsugen så jag håller på att gå åt...men det får bli ajabaja idag. Nu ska jag bara köpa det jag är där för att köpa...så det så. Hm...någon som tror att jag klarar det?

Imorgon eftermiddag ska jag ner till Kupolen en sväng, Sara jobbar så jag ska passa på och titta in till henne en sväng också. Nu var det någon vecka sedan vi sågs och med lite tur så kanske hon kan komma ifrån på en fika eller sen lunch. Jag ska in och kika på Lagerhaus också, jag är ute efter en WC-skylt som jag vet att de har haft där tidigare. En sådan där med dödskallar ni vet...ur Plutos sortiment. Den skulle passa fint här hemma.

Men nu börjar det bli dags att knata iväg, så det bara är att börja med käket när Gröten kommit hem. Men jag skriver kanske lite mer senare. Det är ju hockey och grejer ikväll...så vi får väl se vad jag är på för humör där någonstans efter 21 ikväll.

Ha det....



Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0