*ASG*

Jag "följer" som bekant en blogg, vars skribent jag "irriterar" mig något enormt på. Jag kommenterar sällan utan läser bara och skrattar lite förnöjsamt för mig själv. Men idag fick jag fan bita mig hårt i tungan för att inte öppna käften. Trodde inte att man kunde nå så lågt gällande bristen på självinsikt...men det kunde man uppenbarligen.

En lite knasig del i min hjärna roas enormt av att se när folk pratar...neh bokstavligen vrålar emot sig själva. De hävdar sin egen rätt att kritisera, såga, klanka ner på...samtidigt som de kan ägna inlägg efter inlägg åt att dumförklara folk som inte är intresserad av hennes/hans åsikter. Och ännu värre är det om du nu skulle råka ha en åsikt om det han/hon skriver. Då handlar det helt plötsligt inte om att du har rätt att tycka längre. Neh, då är du bara trög eller trångsynt. Är det inte underbart så säg?

Jag är fortfarande sugen på att slänga in en klämkäck kommentar...men orka!?. Det är ju som att slå skallen i en betongvägg. Så jag fortsätter att "smyga" runt med min hatkärlek till den där bloggen. Den är underbar att ha till hands när man tvivlar på sin egen intelligens eller när man själv oroar sig för att självinsikten har tagit ett par steg nedåt på stegen. Jag kan aldrig bli värre än denna människa.



F ö så har jag tråkigt, eller ja det säger ju sig självt kanske..när jag åter igen spottar ur mig intetsägande inlägg i min blogg. Men det är fritt fram att klicka bort sidan precis när du vill. Så länge du inte räds piskan jag lär jaga dig med om så blir fallet^^.

Gröt har varit iväg och shoppat spånskivor som vi senare ska försöka bygga ihop något liknande ett databord av vid tillfälle. Just nu så står de parkerade ute hos svärisarna...blir lite lättare att snickra där än hemma i lyan sen. Ska bli så jävla skönt att slippa sitta vid vardagsrumsbordet. Dels för att min rygg snart säger upp sig..och dels för att man ha ett rensat bord istället för att den bärbara ska stå där och ta plats. Det ser ju inte särskilt trevligt ut.
Well..snart är han väl iaf hemma, så då blir det väl att försöka röra ihop något ätbart. Det börjar knorra lite smått i min mage. Frågan är ju bara vad man ska hitta på, jag har fruktansvärt dålig fantasi när det gäller mat *suckar*

Nog för nu...ska ta mig en cigg och sen återgå till hockeyn som hittills går åt helvete. Plöö...börjar bli dags för en vändning nu...ser inte allt för gott ut för tillfället. Men...två perioder kvar så en vändning är ju inte helt omöjlig.



Dina Ord
Postat av: Sofia

Vilken blogg är det? Vilken blogg är det? Vilken blogg är det? Vilken blogg är det? Vilken blogg är det?
*hoppar upp och ner*
Jag vill också läsa och gotta mig ju!! :P

Fast nu ska jag försöka svara på din utmaning. Det blir svårt att inte härmas, då två av dina punkter på pricken överensstämmer med mig.

2007-10-29 @ 20:16:51
URL: http://sofiaisobel.blogg.se
Postat av: Sofia igen

*ler* Nuuuu fattar jag. Jösses vilken människa. Hon och fröken Löwengrip kan ju nästan tävla i vem som är mest motsägelsefull :p

Nåväl, bloggen med utmaningen kommer upp alldeles strax.

2007-10-29 @ 23:15:03

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0