Det sket sig

Fan fan fan!!!

Vaknade någonstans efter 7 imorse och kunde inte för allt i världen somna om. Lagom irriterad så förflyttade jag mig till soffan istället och glodde på det ena skitprogramet efter det andra. Någonstans på vägen så lyckades jag uppenbarligen totalsomna. Och jag måste ha sovit hårt eftersom jag inte hört att telefonen hade ringt *muttrar*
"S" och jag hade pratat om att ta en kopp kaffe idag, så hon skulle höra av sig när hon hade en lucka under dagen.
Men Maria sussade som ett knockat djur och har inte hört någonting. När jag väl vaknat så hade "S" redan hunnit hem. Kändes inget vidare alls. Det är ju inte allt för ofta som vi har tid att fika numera, är det inte jobb så är det något annat. Jag får nog ta och säga till henne att hon ringer som en dåre nästa gång, jag menar...jag måste ju vakna till slut?!



Annars så har det inte hänt så mycket idag. Min mage har varit totalpaj så jag har inte ens vågat mig utanför dörren. Ska jag vara ärlig så har jag inte gjort så mycket annat än legat på soffan. Men jag tänkte att jag snart skulle ta tag i något av nytta. Den där gardinstången te x, den har jag ju tjatat om ett tag nu.

Gröten jobbar och kommer nog inte hem förräns sent ikväll/natt. Han åkte vid 4-tiden imorse så det blir många timmar hemifrån. Det tar ju en stund för honom att ta sig hem sen när han jobbat klart för idag. Men med lite tur så kanske jag hinner se honom en sväng imöra. Ikväll blir jag dock lämnad till min ensamhet. men jag får väl passa på att förfoga över hela soffan och sjunga falskt när jag står och diskar...och allt detta utan att störa någon annan.

Det börjar bli så smått dags för mat, har plockat fram en matlåda med resterna från i förrgår. Det känns ju inte så jättemotiverande att ställa sig och laga mat när det bara är en själv som ska äta. Så, neh...matlåda funkar finemang för mig. Sen går det snabbt också....hur smidigt som helst.

Men innan maten ska jag nog göra slag i saken och fixa med den där jädrans gardinstången. Börjar nästan tröttna själv för att jag varit så totalt handlingsförlamad. Så det blir att plocka bort alla blommorna i fönstrena så jag slipper sopa krukskärvor och jord över hela golvet sedan. Känns som att det finns trevligare saker att sysselsätta sig med.

Och du förresten...det där dags att rösta igen!! :D

Jag har to m lyckats lista ut hur man fixade till en röstninslänk här nedan, du vet vid kommentarslänken. Så nu kan ni lätt rösta varje gång ni är här inne och läser. Bra va?! ;)


Dina Ord
Postat av: kokka

men det går juh inte TRYCKA på den:P

2007-10-30 @ 18:12:13

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0