Helgen

Fredag

Gröt åkte på en ganska lång dag på jobbet och var väl inte hemma förräns runt 19-tiden någonstans. Han var skapligt sliten när han kom innanför dörren så vi bestämde oss för att ta oss en liten snabb vila. Vi låg väl i 30 minuter innan det var dags att kliva upp för att äta och duscha. Vi hade ju blivit hembjudna till Gröts broder och dam så vi ville inte bli allt för sena. Gröt ordnade lite käk medans jag gjorde mig klar i duschen. Efter maten så bar det iväg till Falun. Klockan hade väl iaf hunnit bli någonstans efter 20 skulle jag tro, inte allt för sent som tur var.

Lägenheten var skitmysig och fräsch, det såg nästan ut som den var nyrenoverad men det var den tydligen inte. Som det fruntimmer jag är så fick jag ju en massa idéer om hur man kunde göra här hemma för att få det mysigt. Det är lustigt det där...att när man kommer hem till någon annan och hälsar på så tycker man alltid att de har det så mycket trevligare än en annan. Men det är väl för att man blir lite hemmablind antar jag. Men mysigt var det...utan tvekan. Men det kommer det att bli hemma hos oss också bara jag får tummen ur och rensa ut i förrådet så vi kan stuva in lite kartonger och annat bröte som står inne i lägenheten just nu :D

Vi drack lite kaffe, tittade på tv och snackade skit...det blev en trevlig och lugn Fredagkväll. Minns inte riktigt vad klockan var när vi begav oss mot Borlänge igen. Men vi har inte ute allt för sent eftersom vi hade en tid att passa på Lördagen.

Lördag

Väckarklockan ringde väl någongång runt 9:30, inte allt för muntert på en Lördag vill jag lova. Men det var bara att bita ihop och kliva upp. Det var skoterns dag och vi skulle åka upp mot Mora och avverka diverse butiker på vägen. Vi hade bestämt att vi skulle komma iväg runt 11-tiden och vi skulle ju ha med oss folk i bilen så vi var ju liksom tvugna att bli klara till utsatt tid^^. Strax efter 11 dyker Gröts bror med polare upp....så då var det bara att ge sig iväg. På vägen hämtade vi upp "M" och resan mot Mora började.

På vägen upp så stannade vi till vid Touringbutiken. Gröt skulle kika efter hjälm och lite andra prylar till sin skoter. Han hittade dock ingenting där så vi fortsatte upp mot Mora. Det blev väl ett litet stopp till på vägen, för att gå på bolaget os v. 2 av våra baksätesvänner skulle ju på Monsters Of Mora under kvällen och hade väl påbörjat förfestandet lite smått i bilen. De höll iof ganska låg profil jämfört med många andra vi han möta under dagens gång *skratt*. Det ser lite småbizarrt ut när de vakter som annars står i dörren på krogarna i byn...nu står i dörrarna till skoterbutikerna. Men det dricks ju en hel del en sådan där dag och det är väl inte så snyggt om du är aprak och råkar trasha nåt för tusentals kronor inne i butiken. Knappast skoj för varken dig eller butiksägaren.

Vi avverkade väl iaf alla tänkbara ställen i Mora och Gröt lyckades hitta en del prylar som han behövde. Det var ju lite rea på det mesta så det blev ju smidigt och bra. Det blev dock ingen ny skoter även om det var lite suget^^
Det fanns en hel del snyggt att kika på och jag fick to m höra lite Våmhusmål..så jag var nöjd :D

"M" skulle iväg och jobba natt så vi begav oss tillbaks mot Borlänge i lagom tid så vi hann åka och få oss en kunglig pizza på Kööningsee. Resterande kväll tillbringade vi ute...men det blev inte så överdrivet sent på Lördagen heller. Vi var lite trötta efter dagens drabbningar.

Söndag

Vi tog oss en rejäl sovmorgon. Inga klockor ställda utan vi sov precis så länge som vi kände för. Lite för länge kan man tycka. Men skönt var det...som tusan också. Jag fick dock lite huvudvärk där en sväng på eftermiddagen, jag har en tendens att åka på sånt när jag sovit för länge. Men med lite vatten och mat i magen så gick det över.

Vi storhandlade på Ica Maxi vilket var välbehövligt...både skafferi och kylskåp gapade tomma. Nu ska vi dock inte behöva handla mer än färskvarorna på ett bra tag framöver. Synd nog så verkade halva Borlänge ha bestämt sig för att storhandla samtidigt som oss, för jag tyckte det tog en jädra tid att ta sig ut ur affären. Plus att vi hade turen att hamna i en kö där en av damerna hade beslutat sig för att krångla så mycket hon bara kunde *muttrar*

Väl hemma så kikade "K" förbi en sväng, så vi låg 3 slöhögar på soffan och glodde...SÖNDAG ffs^^. Gröt lagade lite käk och jag åt så jag trodde att jag skulle spricka. Men gott var det...som vanligt när Gröten gör Köttfärssås och spagetti. Men jag lyckades klämma i mig lite gammaldags gräddglass till efterätt också. Sådant finns det alltid plats till.

Man skulle väl kunna säga att hela Söndagen spenderades i viloläge. Det blev soffa och tv ända fram till sängdags. Men det gjorde mig inte det minsta. Jag hade ingen som helst lust att göra något annat av dagen om jag ska vara ärlig. Jag är slö...och det hymlar jag inte det minsta med.

Hur var din helg?





Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0