I väntat på hockeyn

image45


Hockey ikväll, returmöte mot LHC...på bortaplan. Faen...matchen kan ju sluta ungefär hur som helst. Jag både hatar och älskar såna matcher. Spänning är ju liksom great...en bra match innebär ju lite att man sitter som på nålar i 60 min (effektiv tid). Men emellanåt så är det nice med såna där matcher som man nästan på förhand kan räkna ut hur de slutar (så länge det lutar åt Moras favör då givetvis). Men ikväll...uscha mig...känns som att jag kommer att ha bitit av både naglar och händer innan det här är färdigt. Det som talar FÖR Mora är att deras bortaspel verkar vara på uppgång, medans LHC faktiskt inte har övertygad mig för fem öre denna säsong (Sorry Thuss...men I know you feel the same). LHC kan bättre egentligen...men jag hoppas innerligt att de inte bestämmer sig för att visa det just ikväll. Jag tror iaf på ytterligare en målsnål match...men det vore ju förträffligt om det inte blev en upprepning av förra mötet. Det som skulle tala emot Mora...pja...det är väl deras tidigare bravader på bortais..plus att de trots ett bra mycket effektivare spel än LHC i förra mötet...inte lyckades hitta nät. Well...någon gång där strax efter 21 ikväll så har vi väl svaret I guess...och jag ska hålla alla tummar för att Mora åker hem mot Dalarna med 3 poäng till i lasten. Meeen, skulle vi torska så finns det värre lag än LHC att göra det mot ;)


Har varit seminyttig idag. Har mäktat med att tvätta en maskin med kläder. Känner att jag vill göra så mycket mer än så. Men när jag väl försöker ta tag i något...så vet jag liksom inte vart jag ska börja. Vi har en "massa" tavlor och grejs som ska sättas upp på väggarna, problemet är bara att jag inte riktigt har luskat ut vad som ska sitta vart.
Väggarna i den här lägenheten är ju skapligt jävla lömska också. I vissa funkar det inte ens att borra...det sitter armering tamejfan överallt. Sen var det gardinstången i vardagsrummet. Jag har stirrat på fönstret i två dagar snart men har fortfarande inte lyckats byta. Men snart har jag ingen ursäkt...jag har ju hittat på fästen och allt som behövs...så varför inte bara ta tag i det?! *suckar*. Skulle vilja rota lite i förrådet också, men det känns som att jag väntar tills vi fått till det där databordet vi ska bygga här hemma...så jag får bort min burk och skärm som står därute...så jag iaf kommer ett par steg längre in. Som det är nu...så står det grejer ända fram till dörren.



Ont i magen har jag också...eller neh inte ont, den är...upprörd eller hur man nu ska uttrycka det. Hatar när magen bråkar. Det får mig att bli ynkligare än ett litet barn. Sen vet jag ju iof inte om det blir så mycket bättre av att röka och hälla i sig kaffe?! Men jag menar....som det verkar hade den inte varit mindre bråkig för att jag hade låtit bli. Kan anta att det beror på att jag åt bacon och CF igår...floooott....vilket min mage tenderar att reagera en del på, så det är väl bara att bita ihop och se glad ut. Maten var ju übergod så jag får väl tycka att det var värt en bråkig mage^^

Meeen...nu ska jag försöka ta tag i något innan Gröten kommer hem...så han inte tror att jag bara sitter här och glor hela dagarna. Sen är det ju bara två timmar kvar till hockeyn. Och då blir det inte många meter ifrån soffan och datorn.

Ha't


Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0