MotorExpo och pepparbiff

Sådär ja, ännu en helg som gått till sin ände. Snabbt gick det också av någon förunderlig anledning. Kanske för att man gjorde annat än bara låg i soffan och pillade navel? Neh...inte kan väl det ha med saken att göra?! :P

I Fredags gjorde vi väl iof inte så väldigt mycket under dagen. Kvällen tillbringades väl ute i vanlig ording...och sent blev det...också det som vanligt^^. Igår däremot så var vi på MotorExpo i Falun. En mässa där man kunde kika på i princip allt som drivs med motor. Eller som hade med motorer/trafik att göra. Mässan var såååådär måste jag säga. Det var apmycket folk så man hade svårt att ta sig fram....och det drog väl ner intrycket lite. Inomhusdelen av mässan avverkade vi alltså ganska snabbt, ingen större hit att stå och trängas livet ur sig med folk. Däremot så tillbringade vi liite längre tid utomhus. Där Gröt provkörde en Land Rover Discovery 3 på en liten för helgen arrangerad terrängbana. Cool bil...som kostar därefter...haha. Sen fanns det något påfund som kallades "Vippen", där du fick åka med i en bil upp på någon ramp som vippade tills bilen stod i 40 graders lutning. Jag vägrade att sätta mig i den där bilen så Gröt fick snällt "åka" själv....chicken...that's me^^

Gårdagens klimat var inte det trevligaste att vistas ute i, så efter ett par timmar utomhus på mässan så gav vi upp och begav oss till Ornäs istället, mucho trevligare helt klart. Först värmde vi upp oss med kaffe...för vi eller iaf jag var totalt genomfrusen så det behövdes vill jag lova. Sen styrdes det upp med mat (YumYum...älskar maten i Ornäs :D). Pepparbiff med ris, sås och sallad...gash...det satt inte fel på något vis. Och så efterätt off course....chockladpudding....och Gröt kunde inte vara mer nöjd än så...hoho.

Efter mat, fika och lite vin så begav vi oss in mot stan igen, klockan hann bli en del innan vi åkte därifrån. Vi stannade ute en sväng och mötte upp med S & R. Snackade lite skit med dem innan det blev dags för att åka hem och nanna kudde. Eller ja...vi kikade ju på Army Of Darkness först..*asg*, lovely!!
Det enda "felet" på gårdagen var väl att jag "missade" hockeyn, men jag missade uppenbarligen inga mål eftersom matchen slutade 0-0..gash. Men men...det blev ju en poäng iaf...men det ska man väl egentligen inte vara nöjd med när man tidigare gått så bra på hemmais. Nu ska det tydligen ha varit en bra match av Mora...men matchen verkar ha stått mellan de två målvakterna. Äh...det blir full pott i nästa match istället. Jag och Thuss slapp ju iaf pika varandra...vi fick ju dela lika så att säga.

Idag har vi inte varit särskilt aktiva och kommer förmodligen inte bli heller. M kom och väckte upp oss vid 12-tiden i förmiddags. Så vi kom ju ur sängen i någorlunda godkänd tid på en Söndag. Men sen...mja sen har vi liksom inte gjort någonting alls. Jag har väl iof varit utanför dörren i ett par minuter idag...när jag gick till affären och tillbaka. Men mer än så blev det inte. Och Gröten ska väl få äran att ställa sig vid spisen så vi får något i våra magar, men sen misstänker jag att det blir soffan igen. Men...WTF det är Söndag!!!

Imorgon börjar vardagen igen....bäst att passa på att få lite vila i kroppen :P

Och förresten...ni röstar väl?!



Dina Ord
Postat av: Gröt

Gröt tycka om chokladpudding så det så... å du kan inte stava, för vad är "ording" ?? ;op

2007-10-22 @ 01:44:45
Postat av: Maria

Haha..jag lovar att återkomma när jag har ett bra svar på vad "ording" är^^

2007-10-22 @ 20:22:05
URL: http://www.xxcultivatedbimboxx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0