Toalettpapperskrig

Haha!!

Det är ju ett ganska känt faktum att vi kvinnor av någon anledning gör slut på mer toapapper än männen. Jag har dessutom en förmåga att göra slut på pappret...och sen gå därifrån utan att sätta i en ny rulle. Föga skoj för den som kommer in efter mig. Nu har sambon tröttnat lite och hotar med att köpa en egen toalrullehållare som han sedan tänker sätta hänglås på *asg*. Men tanken är ju inte fel någonstans. Om det nu blir så att jag är den ende som kommer att drabbas av att jag inte byter rullarna efter mig..så kanske jag bättrar mig en aning på den punkten. För jag kan anta att det inte hjälper ett dugg om jag sitter där och skriker om att han minsann ska låsa upp sin rulle så jag kan torka mig och gå därifrån.

Är den där toapappersgrejen kvinnans motsvarighet till männens oförmåga att fälla ner ringen när de har pissat?



Nu har Gröt nyss lämnat hemmet för dagens arbete. Jag tror dock inte att det blir lika många timmar som igår, men man ska ju aldrig säga aldrig har jag hört. Men jag hoppas på att han är hemma inom en rimlig bunt av timmar iaf. Det blev inte lika lång resa idag iaf och det tackar vi nog båda för.

Nu när Gröt är borta så har jag lånat skrivbordet en stund, så jag slipper sitta i soffan och plita på den här datorn. Känns rätt skumt måste jag säga. Men det är lika bra att jag vänjer mig...för snart har vi ett 2,5 m långt skrivbord här hemma. Ryggen är dock mer happy på mig än vanligt...för den slipper sitta i hunchbackställning *lovely*
Men jag ska dock inte njuta för länge av detta, utan jag ska försöka hitta på något annat att göra. Det behövs städas men jag har ingen lust att dra igång något stort just nu. Men torka av i badrummet kanske vore en idé.



Sen vill jag avsluta inlägget med att den som har problem med mig eller det jag skriver hos andra, får gärna delge mig det i MIN blogg. Det är inte särskilt skoj för andra att ha diskussioner på sina sidor som egentligen inte rör dem i ryggen. Sen är det inte alltid jag går tillbaks och läser alla kommentarer i andras bloggar..så då kan det bli lite svårt för mig att besvara det du/ni skriver. Rätt enkel matematik när man tänker efter va?


Dina Ord
Postat av: kokka

men gu va trist du är, jag måste juh få prata skit om dig i andras bloggar, va ska jag ANNARS göra med mina dagar?!:P

2007-10-31 @ 19:01:02
Postat av: Jenny (Dryas)

*S* Ja det där med toarullar känner jag igen mig i! Fast här är det tvärtom, det är gubben min som är dålig på att sätta i nya! Till slut så tröttnar jag med på att det ALLTID ska vara jag som sätter i nya. Så just nu står rullen bredvid på bägge toaletterna!
Fast iofs är den ena toan enkel att sätta i för att där behöver man bara trä rullen över en bygel". Alltså inget att skruva upp eller joxa med. Hjälper tydligen ändå inte! *garv*
En sån där jätterulle kanske skulle vara praktisk?

2007-11-01 @ 10:15:08
URL: http://dryas.blogg.se/
Postat av: Soya

Det där med toarullen är för mig ett manligt fenomen ju :P

2007-11-01 @ 18:02:44
URL: http://abstinence.blogg.se
Postat av: Gröt

Hmm nu måste det ha blivit nått fel i de här hushållet iaf... för jag KILLE/MAN är alltid den som sätter i nya toa rullar och får fälla NER toaringen/locket... förstår inte det där riktigt då jag är den enda som "behöver" lyfta ringen...
*sneglar lite skumt på* Men ja rullhållare med hänglås kommer nog snart, å vem ska du skrika på när jag jobbar??
Nöff Nöff ;op

2007-11-02 @ 02:04:20
Postat av: Gröt

usche de där lät ju nästan argt... inte meningen.. fast det är liiiite irriterande att sitta där med en tom rulle :op

2007-11-03 @ 03:43:19

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0