♥ Färdig som människa

Uscha, jag känner mig helt borta i både skallen och kroppen. Känns inget mumma alls vill jag lova. Men jag kan anta att det beror på stress inför flytten os v. Det blev f ö att jobba Måndagen också. Vilket innebär att jag har Söndagseftermiddagen på mig att få klart flytten i princip. Sen blir det jobb Mån-Fre igen. Jag hoppas att jag mår bättre sedan när flytten är avklarad och jag kanske verkligen får vara ledig och koppla av när jag inte är på jobbet. Jag är inte direkt någon stresstålig människa....uppenbarligen inte har det visat sig.

Sen måste jag nog se till att söka lite andra jobb också, för i mitten av Oktober (troligtvis) så blir det att "bara" gå på timmar. Och det kan ju vara tryggt om man även hade något annat att luta sig emot. Vi är ju två här hemma som ska dela på räkningar os v. Men det är sådant som får lösa sig, bara man vill så hittar man något att pyssla med.
Jag har iaf funderingar på att försöka hitta ett jobb där jag inte jobbar med människor, ett arbete utanför omsorgen alltså. Visst, jag trivs med det...men just nu känns det som om jag faktiskt behöver göra något där jag inte arbetar med folk på det viset. Det skulle vara intressant att försöka hitta sig ett 7-16 jobb faktiskt. Jag tror nog inte att jag någonsin har haft ett sådant. Men bara det att man vet att man har helgerna lediga te x. Usch...är man en usel människa för att man "tröttnat" på att arbeta inom vård och omsorg? Det känns så iaf....men det kanske inte är så?
Man kanske får känna att man vill söka sig till nya marker? Det beror ju liksom inte på människorna man arbetat med...utan mer om sig själv och att man inte vill vara den som människors vardag i viss mån blir beroende av.

Men nog om det. Ska lägga mig i soffan en sväng. Gröt badar och sen ska vi väl försöka få något i våra magar.
Jag lär väl försöka hitta sängen i lagom tid eftersom jag ska upp imorgon. Gröt däremot har välförtjänt ledighet i helgen så han gör mig nog inte sällskap till sängen ikväll....men jag blir glad bara han lägger sig så jag får snarka honom i örat iaf i någon timme innan det är dags att gå upp. Sen är han ju supergullig som kliver upp en sväng imorgonbitti för att köra mig till jobbet, det går ju inga bussar så tidigt på morgonen under helgerna...hur uselt som helst. Så på Söndag så blir det att försöka hitta hem till fots...hur nu det ska gå, mitt lokalsinne är ju totalkasst *S*

Men neh....soffa var det som sagt.

Laters...



image21

Dina Ord
Postat av: Gröt

Blev ju massa timmar

2007-09-22 @ 12:14:15

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0