♥ Min helg

Så, nu har jag några minuter att sätta mig ner på iaf. Har varit igång hela dagen med städning och annat skoj. Snart är det dags att göra lite käk tills Gröt kommer hem från jobbet. Men först ska jag blogga lite hade jag tänkt :)

Min helg var väldans trevlig som sagt, trots de omständigheter som gjorde att vi åkte ner. Jag var ju dundernervös dagarna innan avfärd. Men det hade jag ju bevisligen inte behövt vara. Det var lättsamt och trevligt mest hela tiden tycker jag.

Vi kom ner ganska sent natten mellan Tors/Fred...Gröt hade ju jobbat och behövde vila lite innan han satte sig och körde bil igen. Men eftersom vi bodde i Farmor och Farfars hus så behövde vi ju inte stressa neråt, det var ju ingen som behövde vakna av att vi kom. Vi somnade nog ganska omgående efter att ha kommit på plats...vilket var tur eftersom det var uppstigning vid 8-tiden på Fredagen.

Begravningen var jättefin. En ganska ung präst som inte verkade så strikt och grå som en del präster har en tendens att vara. Det kom hyfsat mycket folk....folk som jag inte sett på år och dagar, men det var inga problem att känna igen någon av dem.

Efter begravningen och begravningskaffet så åkte vi (Jag, Gröt, Faster med sambo) hem till Faster för ännu mera kaffe. De bor i ett sommarstugeområde....men de och 4 familjer till bor där permanent. Huset såg jättelitet ut utifrån men när man kom in så var det ganska rymligt ändå, och mysigt.....där hade jag lätt kunnat bo :D
Vi fikade en stund och sen körde faster hem oss till huset så vi fick vila oss en liten stund. På kvällen var det ju middag på restaurang "Kroken" som gällde. Så det var rätt skönt att ta igen sig efter dagen. Jag var rätt spak eftersom jag varit så nervös tidigare..så nu släppte väl allt antar jag.

Kvällen kom och vid 19-tiden så var vi på plats i Nynäshamn och restaurangen. Hur mysigt som helst...nere vid hamnen. Och maten var supergod, och den kostade väl därefter. Inte varje dag man äter så tjusigt direkt. Vi var ett sällskap på 6 personer, Far med Sambo var ju med också *glad*. Gröt och pappsen kom bra överens, de har ju motorintresset gemensamt. Skönt...då vet man ju att de har något att prata om iaf *S*

På Lördagen så kom pappsen, Irené (pappas sambo), Marlene (Irenés dotter) och hennes son Melvin ut till Farmor och Farfars hus. Ja...faster med sambo var ju också där givetvis. Pappsen drog fram sin kära Grålle (traktor) och gjorde lite nytta ute på åkern. Han hade Melvin i knät, den gossen är tydligen helt tokig i att åka Grålle med min far, och han har full koll på vad som sitter vart på traktorn...urgulligt.  Gröt passade på att provåka lite förstås...det sitter ju en motor i den menar jag...och då måste man ju testa..haha.
Sen drack vi lite kaffe och pratade lite strunt. Det kändes inte alls som att det var flera år sedan jag träffade alla.
Pappa och Irené skulle på kräftskiva under kvällen och vi skulle hem till faster och äta middag, så vid 15-tiden så åkte alla åt varsitt håll. Vi plockade i ordning våra saker och diskade undan efter kaffet och tog oss en liten vilostund. Vid 17-tiden så åkte vi iväg till faster för att äta innan vi begav oss hem mot Borlänge igen.
Vi blev bjudna på grillspett med kyckling, ananans, bananer och röd paprika och till det jasmineris och jordnötssås....supergott!!! Sen smarrig efterrätt och kaffe på det. Så det var två mätta och belåtna resenärer som satte sig i bilen och puttrade iväg hemåt sen^^

Det var skönt att komma hem, det är väl sant som det är sagt det där med att "borta är bra men hemma är bäst". Jag hoppas att alla inblandade hade en lika trevlig helg som jag :D. Nu får vi bara se till att det inte dröjer lika många år till innan jag träffar släkten på min fars sida igen. Jag ska iaf bli bättre på att hålla kontakten.

Nu är man dock tillbaks till vardagen, men den är inte så illa pinkad den heller :D. Snart ska jag väl ha min flytt klar os v, så kanske jag blir att slappna av på riktigt. Men nu ska jag börja förbereda lite mat, så Gröt inte behöver vänta till dödagar innan han får något i magen^^.

Slänger upp lite bilder från helgen också.....hehe



     

Dina Ord
Postat av: Gröt

Hmpf, du kunde väl ha valt lite mer charmerande bilder... å varför inga bilder på dig när du hänger på grållen??? ;op

2007-09-04 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0