♥ Världen befolkas av mig....

När jag satt och väntade på bussen hem från jobbet idag så ringde jag upp en kompis för att få lite sällskap, det finns ju inget träligare än att sitta och vänta på något sådär alldeles ensam. Då är det ju great att Comviq kompis finns :P.
Hur som...vi kom in på det här med självförtroende...att det finns folk som totalt saknar det är ju ett faktum, men sen har vi ju dessa som har alldeles för mycket av det också *burr*. Ja...jag anser att vissa nästan hyser överdrivet mycket tilltro till sig själva. Självinsikt eller självdistans är ord som inte existerar i dessa individers vokabulär.

Missuppfatta mig inte, jag beundrar människor som tror starkt på sig själva. Men när man hävdar att man alltid är bäst/starkast/snyggast/klokast....and so on, i alla situationer så blir det lite för mycket. Det finns ingen människa som inte har några som helst svagheter. Jag har haft ett par sådana typer i min närhet....och jag står knappt ut om jag ska vara ärlig. Det går inte att diskutera...eftersom denna människas åsikt alltid är den rätta. Denna människa anser sig också ha rätten att kritisera andra hej vilt, och ofta utan en tanke på att sopa rent runt sin egen dörr först och främst.

Sen finns det ju en annan kategori, de som vid varje tillfälle de får basunerar ut hur bra de är, hur duktiga de är på allt och hur de trivs med sig själva. Den kategorin som förmodligen inte har något självförtroende alls...och som måste intala både sig själv och andra att de minsann duger och inte bara det...de duger bättre än de flesta. De som glatt talar om för dig att du ser förjävlig ut i din nya tröja, eller att din nya parfym luktar skit. De som aldrig hittar något positivt hos någon annan...eller som aldrig skulle få för sig att erkänna att den beundrade någon annan. Jag är bombsäker på att det i många fall är just så, att man klankar ner på andra för att stärka sig själv.

En människa med ett bra självförtroende och en sund självkänsla, har inte behovet att trycka ner någon annan. Den har heller inte behovet av att höja sig själv till skyarna så fort tillfälle ges. Tänk om alla bara kunde vara lite lagom i det där avseendet, så mycket enklare allt hade varit då^^

I övrigt så har jag inte gjort så mycket annat idag än jobbat. Har väl varit hemma någon timme nu. Är seg som attan men vägrar koppla av för mycket....för somnar jag nu så är det kört med att sova inatt. Gröt däremot ligger och vilar sig lite. Men han är o andra sidan ledig imorgon och behöver inte ställa någon klocka på miss i nassen. Men jag ska nog snart in och jaga upp honom, annars sover han alldeles för länge och då möter jag väl honom i sovrumsdörren imorgon när jag är på väg till jobbet^^

Ja just ja...Gröt tvättar också!! Alles själv tamejfan. Hans arbetskläder var i stort behov av en tvätt och då är det väl inte mer än rätt att han tar hand om det :P. Han får nog hänga den själv också minsann....hihi

Men men, nu ska jag se om det finns något att sysselsätta sig med en stund innan jag ska gå in och studsa i sängen.

Laters....


image21

Dina Ord
Postat av: Martina

Hallå där!
Jag är utsänd från Milo som driver tjejsnack. Vi kollar runt på alla som är med i länklistan och ser om dom fortfarande håller på med tjejsnack. Nu verkar det som om det var några veckor sedan du svarade på frågorna.
Om du känner att du inte vill vara med längre kan du maila mig eller gå in på www.mlilja.net/tjejsnack och avregistrera dig. Annars får du givetvis fortfarande vara med! =)
Tack på förhand!
Mvh Martina / Milo / Tjejsnack

2007-09-11 @ 19:29:55
Postat av: Gabriella

OK! Hur många avsnitt har du? Jag har fått tag i 5.

2007-09-12 @ 02:04:47
URL: http://www.babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0