Ännu mera snö

Undra vart det här ska sluta?

Snön bara fortsätter att dala ner....och jag klagar inte. Även om det är lite irriterande att få hela nyllet fullt av snö när man står på balkongen och ska röka. Men det är smällar man får ta...och jag ska verkligen inte gnälla. Det är ju det här jag har gnölat om hur länge som helst nu. Så snart kanske jag får springa ut och göra årets första snöängel.

Nu börjar nog lilla julafton nalkas för alla skoterdårar häruppe. De har väl inte haft så väldans många tillfällen att få åka ut och rasta sina pärlor. Nu har ju iof delar av sällskapet tagit sig till annan ort av landet...för att få åka skoter. Hehe...och lagom till att de åkte...så rasar snön ner här hemma. Är det typiskt eller vad? Gröten är mäkta sugen på att plocka ut sin...och med lite tur så kanske han hinner ta en sväng innan helgen är slut. Det ska ju komma vitt ett par dagar framöver nu som jag har förstått det.

Annars har vi inte gjort mycket här hemma idag. Grötens bil är ju inte så sammarbetsvillig...och några längre promenader tar man kanske inte så gärna just nu. Så, vi har spenderat dagen i soffan hittills...men ska väl iaf ta oss ut för att handla lite. Vi har varit sugna på makaronipudding ett tag....så det börjar nästan bli läge att tillaga en sån ikväll. Men som sagt, då måste vi iväg och handla....igen, för inte fan tänkte vi så långt när vi var på affärn igår inte.



Fick ett meddelande av Linda (RockerSlyna) på msn idag. Hon och guben hennes ska tydligen upp till våra trakter i helgen. Så hon undrade om vi ville ta en lunch med dem på Söndag. Och ja...det tackar vi ju inte nej till, det var ju år och dar sen vi sågs...så nu är det fan dags *tycka*. Nu inväntar jag bara svar på hur, när och var image80. Snart flyttar ju tösen till Örebro....så då får jag passa på att säga hej till henne också när jag är ner och hälsar på Dampe..hehe.



Igår hade vi lite "filmkväll", vi såg bara en film förvisso...men det räckte med tanke på vad klockan hann bli. Filmen vi såg var Beowulf , ja den nya versionen då...haha. Den var helt ok faktiskt...även om just den genren kanske inte tillhör mina favoriter. Men jag såg hela filmen utan att bli uttråkad så det måste ju vara ett ganska bra betyg.

Ikväll blir det förmodligen mer film, det är iaf vad jag hoppas på. Det är ju perfekt filmväder...man sitter inne i den sköna soffan medans snön yr utanför. Kan det bli bättre?

311572-59


Dina Ord
Postat av: Leena

Tack, var as nervös att det skulle bli komplikationer, var helt ställd på det, men jösses vad skönt...
Men du har väl inga problem längre?

2008-02-01 @ 21:43:03
Postat av: Leena

Jag gjorde mitt första prov denna gång & de har ju ändrat sättet att kontrollera nu iallafall...
Använder sej bara av en tops, så kändes inte...
Men jag håller tummarna att du slipper ngt liknande i framtiden...

2008-02-01 @ 21:54:34

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0