Dagen som försvann

Jag bestämde mig redan imorse när Gröt ringde och väckte mig....jag skulle inte göra någonting alls av nytta idag. Om jag absolut inte fick jättelust att börja städa då förstås. Men lusten kom inte och jag bara vägrade att bli stressad eller få dåligt samvete för det. Den enda som kräver att jag "måste" göra något av nytta varje dag....är jag själv. Jävligt tröttsamt vill jag lova...men säkerligen ett ganska vanligt fenomen när man är arbetslös och går hemma medans sambon jobbar.

Fick iaf lite kaffebesök under dagen, Sara kom förbi på sin lunch och tog en kopp med mig. Våran senaste kaffedate blev ju inställd eftersom jag inte sovit en blund natten innan. Men nu fick vi snacka av oss lite om det stora och lilla i livet. Det blev dock inget långt besök eftersom hon kom på rasten. Men det kan man ju ta igen när hon är ledig i nästa vecka.

Dampe har jag också pratat med idag, dock "bara" på telefonen. Vi har varit värdelösa på att höra av oss den senaste tiden. Jag vet med mig själv att jag kan vara en totalkatastrof när det gäller att höra av mig till folk. Det kan gå ett par veckor emellan. Mina närmsta vänner vet ju om det och bryr sig inte nämnvärt...och tycker de att jag tar lite för lång tid på mig...så ringer de istället image79. Allt knallade på där nere i gnällbältet...med tentor och allt vad pluggandet nu innebär. Inte verkade hon ha någon vidare hemlängtan heller...men jag hoppas för hennes skulle att hon saknar våra kaffestunder...haha.

Well...den här dagen gick väldans snabbt trots att jag faktiskt inte gjort särskilt mycket. Men det har varit skönt att bara vara. Sen har jag ju inte varit piggast i hela stan heller....och glo på tv fungerar uppenbarligen jävligt bra som tidsdödare^^

Nu har jag nyss pratat med Gröt i luren, och det vankades sängdags där nere i stora staden. Jag funderar på om jag ska följa hans exempel ganska snart. Hur jag tänkt göra imorgon vet jag inte...men det visar sig om jag får ork och lust att släpa fram dammsugaren. Får jag det inte....ja då är det väl så då.

311572-59


Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0