Söka jobb

Sådär, nu har jag skickat iväg ännu ett par jobbansökningar. Så nu får ni hålla era tummar och tår för mig.

Ett par arbeten innebar support inom data, nu anser jag väl inte att jag är något datasnille direkt. Men någorlunda koll vill jag nog påstå att jag faktiskt har. Jag menar, jag har ju själv aldrig behövt ringa någon support för att installera program eller formatera om burken...image79

Jag har även skickat in ansökningar till våra två stora industrier här i byn, Stora Enso och SSAB. Det är svårt att komma in där eftersom det är så många som söker. Men testar man inte så har man ju ingen chans alls. Det känns rätt gött att faktiskt söka lite jobb som inte är inom vård och omsorg. Eftersom man till största delen har arbetat inom detta så känns det ju naturligtvis tryggare att fortsätta hålla sig där. Men, det finns faktiskt andra saker jag kan så varför inte försöka leta sig åt andra håll? Jag har ju inget att förlora på att söka andra arbeten, även om jag naturligtvis söker de jag kan hitta inom vården också. Jag måste ju söka allt jag känner att jag skulle kunna klara av.



Dagen idag har annars varit ganska lugn. Gröten är iväg och åker skoter med en kompis...och själv så tvättar jag. Något annat av nytta har jag faktiskt inte tagit mig för idag...och tänker förmodligen inte göra heller. Jag är nog periodare när det gäller städning. Emellanåt så får jag nästan panik och känner mig überslö om jag inte fixar och grejar varje dag. Andra ggr så känns det som det kvittar att det ligger en halv hund av damm bakom dörren...jag kan ta tag i det någon annan dag *asg*. Dock är det sällan som det hinner bli superstökigt här hemma...det är alltid någon av oss som lessnar och plockar reda på prylarna.

Har babblat lite i telefonen också. Ringde till mormor en sväng för att höra att hon hade det bra. Och där knallade det på som vanligt...jämna plågor så att säga. Sen ringde systeryster och vi lyckades snacka iväg en liten stund. Hon har ju en liten vilde där hemma som är mellan golv och tak. Lillskrutten går ju numera och roar sig med att springa mellan alla de platser där han helst inte ska vara. Riktigt skojigt för mig att lyssna på...men säkerligen mindre glädjande för hans stackars mamma som får springa maraton efter honom i lägenheten *fniss*



Jag sitter fortfarande och drömmer om min egna lilla domän, jag vet ju to m vad den ska heta..haha. Men jag antar att möjligheten finns kvar när jag fått ett jobb. Men det är väl som med allting annat man vill ha...man har inte tålamod till att vänta. Och otillgängligheten gör dig frustrerad...plö. Även om min frustration ibland är ett uttryck för att jag blir påmind om min situation. Att man inte har råd att göra de enklaste av saker....sånt där som man inte tycker kostar några pengar alls när man faktiskt har en inkomst. Well....det ordnar sig....jag menar..varför skulle det inte? Jag gör ju vad jag kan iaf....så då borde det ju bara vara en tidsfråga innan någon inser att jag faktiskt är just vad de söker på sin arbetsplats image80. Igår var jag dock inte lika positiv...då kändes allt mest skit och det fanns ingen det var mer synd om än mig...haha. Men såna dagar kommer och går...det är väl vad man gör med det sen antar jag? Om man lägger sig ner och ger upp...eller tar nya tag och ger sig fan på att det ska ordna sig!!

Jaja, nu ska jag försöka slita mig ifrån den här dumburken iaf. Har sökt nog med jobb för idag iaf....lär ju spara något så jag har att syssla med imorgon också. Det är fasiken inte lätt att knåpa ihop ansökningar. Att rada upp sina meriter är ju en sak, men sen ska man ju sådär lagom skrytit förklara varför just du är så lämpad för det jobbet. Som vi alla vet så är det ju lättare att hitta negativa saker om sig själv...än det som är positivt.

Nog om det...*släpar sig från datorn*

311572-59


Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0