Tisdag

Det här med rubriker kommer aldrig att kunna bli min starka sida, jag vet ju sällan vad jag kommer att skriva om när jag väl sätter mig här. Emellanåt så ändrar jag min rubrik ex antal ggr innan jag publicerar. Idag fick det dock duga med "Tisdag" helt enkelt....vad bloggen än blir att handla om...så kan inte dagens rubrik bli fel image80

Gröten är iväg och provkör lite bil, hans gamla Bettan börjar bli lite kinkig...så det är nog snart dags för ett litet byte. Känns lite sorgligt...jag tycker ju om den bilen, trots att hon är ett halvtjurigt gammalt fruntimmer..haha. Men det är ju inte jag som får ägna mig åt allt skruvande och underhållsarbete...så det är ju lätt för mig att tycka att hon ska vara kvar.

Själv har jag slängt i en maskin tvätt...och har starka funderingar på att dra fram dammsugaren. Nu var det läänge sen jag städade här hemma...så jag lär nog göra ett ryck här innan dammråttorna blir stora som hundar. Jag ska bara bli nog motiverad att ge mig in i städskrubben först..hrm.



Nu stormar det på bloggtoppen igen...helt otroligt. Det är rätt skoj att följa dock det måste jag erkänna. Och för att låta extra fördomsfull...så är det skapligt tydligt att det är till majoriteten fruntimmer som är registrerade på den där listan...däribland jag. Jag får iof inte så jädrans mycket röster...men det känns som det kvittar faktiskt. Men det är ju skoj om det är nån liten stackare som hittar in till min blogg via den där listan.  Något som många irriterar sig på är att det ligger låsta bloggar på listan och där kan jag hålla med i kritiken. Jag och förmodligen de flesta andra..använder listan för att hitta nya bloggar att läsa, då är det ju smått irriterande att den befolkas av bloggar som är låsta. Däremot så verkar folk enbart rikta in sig på de bloggar som klättrar på listan, inte de som ligger ett par sidor bak...låst som låst tänker jag. Dessutom så har jag hittat mer intressanta bloggar långt ner på listan, de som hänger där i toppen innehåller sällan något som jag är intresserad av.



Igår spelades det hockey minsann, något som jag tyvärr missade. Mora mötte Frölunda på hemmaplan och lyckades plocka 3 smarriga poäng. Matchen slutade 4-1 till mitt kära Mora...och det som gladde mig mest var nog att #9 fick sätta två baljor. Det var tre riktigt viktiga poäng...men än är det inte över, men det känns rätt lovely att man får andas ut en liten stund...tills nästa match.



Tyvärr så händer det inte bara saker att glädja sig åt i Mora. Här i dagarna fann man en 15-årig tjej död..på en byggarbetsplats i Mora. Så som avslutning på detta inlägg så skänker jag en tanke till henne och hennes nära och kära. Förhoppningsvis så löser man det här snabbt..så familjen får en chans att börja bearbeta det som har hänt. Det finns knappt ord för hur sjuk världen har blivit.....

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0