Back to reality

Onsdag och Gröt har för någon timme sen begett sig ner mot Sthlm för att jobba, nu blir han borta tills nästa vecka. Jag har ju hunnit vänja mig vid att ha honom hemma, eftersom han haft långledigt under jul och nyår. Så lite jobbigt är det att han åkte..det måste jag erkänna. Men det är bara en vecka..sen är han ju hemma lika länge innan det är dags för arbete igen image85

Jag har nyss plitat ner en till ansökan på ett städjobb här i stan. Jag har fått för mig att det var en bra idé..då visar jag ju om inte annat..att jag är intresserad av jobbet for real. Nu har jag ju egentligen ingen erfarenhet av städjobb, men det stod inte att det var något krav heller. På många ställen så får du ju iaf en introduktionstid. Så nu får ni hålla tummar om att jag får jobb. Jag söker ju självklart andra jobb också..men just det här blev jag ju riktigt sugen på image80

Försökte ringa Thuss idag också, nu var det ju lääänge sen vi pratades vid i luren. Jag har tänkt ringa i många dagar..men har alltid sovit en massa länge och sen har dan bara susat förbi. Det var inget svar där..men jag försöker om en stund igen. Jag vill ju ha massa skvaller om hennes lilla semester i Finland och Linköping ju.



Precis efter jag hade skrivit klart raderna om att jag försökt få tag i Thuss...så ringde hon upp mig. Så nu har jag blivit lite uppdaterad om hennes "semester". Och man kan väl säga som så att hon inte mådde direkt kass över att hon hade tagit sig iväg. Jag förstår henne..även om bandet (HIM) som hon åkte för att se..inte direkt är mina favvisar..så kan jag ju relatera till själva grejen. Nu blir det för henne att invänta nästa nyår image79

Nu ska jag dock hänga upp jackan som jag fick ett ryck att tvätta idag, sen blir det att försöka knåpa ihop något ätbart. Kvällen spenderas till största sannolikhet i soffan...sen blir det ett försök att somna i någorlunda rimlig tid. Lite halvjobbigt dock när man är van vid att ha någon bredvid sig i sängen...men jag lär ju göra ett försök att somna innan tidiga morgonen iaf, annars har jag ju förmodligen sabbat hela morgondagen. I värsta fall så får jag väl dänga stekpannan i skallen *skrattar*

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0