Bakiiz

Har verkligen mått som jag förtjänat idag *urrk*

Jag dricker väldans sällan numera...vilket kan ses som tur eftersom jag numera uppenbarligen blir bakis. I mina yngre dagar så var jag seg på min höjd dagen efter. Aldrig någon huvudvärk eller illamående. Nu behöver jag ju fasiken knappt titta på en öl innan jag känner bakfyllans vidriga grepp om kropp och knopp. Men, jag har inte blivit spydålig utan bara haft en jävla huvudvärk idag...och det får väl ses som lite positivt iaf eftersom jag har kräkfobi. Men allra helst så hade jag ju velat ha det som på den gamla goda tiden.

How ever....det var faktiskt skoj igår. Trots att vi inte kom in på det stället som vi hade planerat att gå på. Det hann bli smockfullt under den tiden vi stod i kö..så vi knallade ner på stan istället och det gick ju bra det också. Kvällen började hemma hos "S" där vi drack Bacardi Razz och poppade loss med kareokemaskinen. Eller jag sjöng väl iof inget..inte i mikrofonen iaf..det skötte "S" så bra så image79

Klockan måste nästan ha blivit runt 22 någonstans innan vi kom ner till stället vi tänkt gå in på. De har något som kallas "Hela huset gungar" här en gång i månaden. Det är alltid knökfullt med folk och man kan få spendera timmar i kön. Man ska väl egentligen åka ner lite tidigare än vad vi gjorde för att komma in. Men det såg inte ut att vara så mycket folk när vi kom dit...men ack så vi bedrog oss.

Vi sprang runt och kikade lite på köerna utanför de andra krogarna och bestämde oss till slut för en. Det var apkallt ute men vi kom in ganska snabbt. Inträdet här var ju betydligt billigare än på "husgunget", men det jämnade jag ju uppenabarligen ut med att köpa en jägershot för 120 spänn!!! Fy fan...jag är verkligen inte ute ofta...jag har fortfarande inte riktigt smält att det var så jävla snordyrt *skrattar*

Det blev den där überdyra shoten och ett par öl på krogen. Jag slutade dricka runt 1 och det var nog ett ganska smart drag skulle jag tro. Dansade gjorde jag också (mmhm...jag blev förvånad själv). Det var nåt band där som spelade lite olika rocklåtar...rätt bra musik faktiskt. Och jag behöver ju röra på mig lite....haha. Om inte annat så för att förbränna lite av alkoholen.

Vid 2 så var det stägningsdags och innan vi åkte hem så mellanlandade vi på Donken, vi och alla andra som varit ute på krogen. Tog säkert en timme innan vi kom därifrån. Det var lovely att komma hem till Gröt och sängen vill jag lova. Satt dock i soffan och höll mig för mitt stackars huvud en sväng innan vi gick och la oss. Kände mig inte så jävla full direkt...men skallen...ischa.

Nu är det dags för att inta soffan en sväng igen. Gröt har "nyss" åkt ner till Sthlm för att jobba, elakt när jag helst hade velat ha honom hemma hos mig nu. Men...nu är det ju "bara" 3 nätter så är han hemma i en vecka sen. Men det blir alltid så tomt när han precis har åkt. Tomt och tyst......

Skulle ringa Thuss också....men våran telefon har tydligen bestämt sig för att spela dum idag. Den ville inte riktigt vara med. Den har strulat ett par ggr de senaste dagarna, så jag ska försöka få tag på dem imorgon och se vad fan det är som strular. Får väl ringa från mobilen antar jag...bah. Så Thuss....I call U tomorrow.

Men nu soffan...

311572-59

Dina Ord
Postat av: Cecilie

* tass tass in, snygg blogg! :) *

2008-01-28 @ 18:12:43
URL: http://www.georgiew.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0