Dagen efter dagen efter

Nu är det nya året igång och med det en del förändringar som sagt. Den första sprack ju redan igår, men jag bestämde mig för att starta om fro m idag. Jag skulle ju inte äta någon skitmat mer än en gång i månaden på sin höjd. Men igår blev det pizza iaf....fy på mig!! Men nu blir det inget mer på minst en månad och det är jag fast besluten om.

Nyår firade vi uppe i Gagnef hemma hos två vänner. Vi lassade med oss lite öl och annan dricka och begav oss upp så vi var där vid 17:30-tiden ungefär. Damen i huset hade förberett inför maten, så vi behövde bara slänga ner det i gratängformar när helst vi ville. Det skulle bli potatisgratäng och fläskfilé, det funkar alltid. Vi planerade att runt 20 skulle bli finemang att sätta maten i ugnen, då blev det inte allt för sent och vi hann ut för att smälla och titta på lite fyrverkerier runt tolvslaget. Dunderskönt att få komma bort lite från stan också, och så fick ju Gröt dricka sig några pilsner image80

Vi satt i soffan och smådrack lite och käkade lite snacks i väntan på resten. Det blev en och annan öl och någon Smirnoff Ice. Vid 20-tiden så fixade jag och S i ordning maten och ställde in den i ugnen. Det blev 3 gratängformar och det tog lite mer tid än planerat, så jag tror klockan hann bli 22:30 innan vi satte oss ner för att äta, det vore en underdrift att säga att vi var hungriga. Jag gjorde misstaget att äta alldeles för mycket, jag blev proppmätt och hade en mage som stod som en trekant. Men gott var det och trevligt och det är ju huvudsaken.

Efter maten så bylsade vi på oss en massa kläder och gick ut för fyrverkerierna, det sköts av så mycket åt alla håll så jag hade ingen aning om vart jag skulle titta. Gröt smällde iväg de vi hade haft med oss och vi önskade varandra ett gott nytt år. Där vi stod och kikade så var det relativt öppet åt alla håll så vi hade ganska mycket att hålla reda på. Himlen mullrade och lös upp så det såg ut som om åskan gick...superfint!!

Sen blev det in i värmen och dags att öppna någon öl till. Vi satte oss i soffan och småpratade lite, men det blev inte så supersent i säng. Ganska skönt om man tänker efter, man är ju liksom inte 20 längre...haha. Jag hade inte orkat festa på som man gjorde när man var yngre. Så helt klart finemang nyår med massa god mat och trevligt sällskap. Dessutom så mådde man ju faktiskt helt ok när man vaknade igår. Vi sov ju över däruppe...och sov det gjorde jag..som en stock image79



På vägen hemåt igår så svängde vi förbi en kompis till Gröt som också bor i Gagnef. Det blev en ganska snabb sväng men Gröt hann iaf provspela lite Wii och det såg ju inte ut att vara allt för tråkigt. Jag satt iof bara vid sidan om och fnissade åt hur fånigt det ser ut när de stod med dosorna och viftade med armarna. Jag var för feg för att testa själv helt enkelt..haha. Men det kanske får bli till en annan gång, någon tjusning måste det ju finnas med spelet eftersom det har blivit så poppis. Men först och främst så vill jag ha Guitar Hero till 360:n som står här hemma.

När vi kom hem så ringde vi efter en pizza (fy igen) och de var riktigt snabba den här ggn, de hade tagit in en extra bil just för att det var nyårsdagen. Jag kan tänka mig att det var en del med pizzasug igår. Och just den här pizzerian har ju så jädrans goda pizzor också. Helt klart att man kommer att sakna dem nu när man ska lägga om sitt ätande. Men o andra sidan så blir det väl bara ännu godare de få ggr man väl unnar sig..don't you think?

Kvällen spenderades i soffan med massa filtar och en film. Vi kikade på Zodiac, som är baserad på en verklig händelse. Den som har lite intresse för seriemördare vet direkt vad jag pratar om. Skriver inte så mycket mer om filmen, utan ni får se den själva helt enkelt image79

Idag har vi inte gjort många knop här hemma, Gröt tvättar lite arbetskläder och jag har nog inte gjort så mycket annat än käkat frukost och satt mig här. Tänkte dock ta tag i disken så småningom...men jag drar mig, för nu är det inte liiite disk i köket *muttrar*

Hoppas ni fick en riktigt nice nyårsafton!!!

311572-59



Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0