En Lördag i "byn" / Foppatofflor

Det blev en ganska sen kväll igår, vi var ju i "byn" hos mina kära svärföräldrar. Ja..kära är just vad de är..jag trivs så jäklarns bra därute så det är inte sant. Man känner sig alltid välkommen och jag som egentligen är ganska blyg..har aldrig någonsin känt att jag "behövt" vara det där. De är übermysiga och lätta att umgås med *Me Happy*

Vi blev ju som jag nämde bjudna på mat där igår, oxfilé och potatisgratäng. Till det sallad och hembakta tekakor...behöver jag säga att det var hur gott som helst. Jag åt två portioner men tänkte faktiskt på att jag skulle överlåta en ganska stor del av tallriken till sallad. Jag var hyfsat duktig..så duktig som man kan vara när man blir bjuden på god mat. En sak som jag iaf ska ha cred för...det är att jag inte drack någon coca-cola och jag tog inte ett enda chips ur skålen som stod på bordet i tv-rummet image84

Vi blev kvar där till sena kvällen och tog bara en snabb sväng runt stan på vägen hem. Men tidigt i säng blev det inte..vi fastnade ju framför tv'n i vanlig ordning. Vi är totalt värdelösa på att upprätthålla en normal dygnsrytm här. Men det blir det snart ändring på. Gröt börjar ju jobba i veckan så han har ju liksom inget annat val..och jag får nog anlita honom som väckarklocka igen. Det vore ju på sin plats om jag också röck tag i skiten och började vända tillbaks timmarna som de ska vara.



Ja..ni har ju säkerligen redan fattat att vi tog oss en skaplig sovmorgon idag också. Det dumma är ju att man liksom inte känner sig riktigt utsövd när man sover sådär pass fel. Sen låg vi ju iof kvar en stund efter att vi hade vaknat..och bara var sådär lata. Det är ju så sjukt skönt att ligga och dra sig i sängen, det värsta jag vet är att vakna och vara tvungen att kasta mig upp. Men förr eller senare så måste man ju kliva upp..om inte annat för att kissblåsan börjar göra sig väldans påmind.

Vi har inte uträttat så mycket av nytta idag. Gröten hade planer på att åka lite skoter, men det fick vara. Det har visserligen kommit en massa snö..men lite till hade inte skadat. Sen är det väl inte så jättestimulerande att vara ute och åka själv. Det kanske blir imorgon istället med lite tur, vore ju nice om han fick åka lite innan jobbet drar igång igen.

image89En sak har vi iaf hunnit med och det var en sväng på kupolen. Jag fick ju foppatofflor i julklapp, men de var för små...så vi fick med oss kvittot igår och åkte ner för att byta dem idag. Perfekta att ha när man springer ut på balkongen och röker. Sen är de sköna också...riktigt sköna. Men det måste vara helknepiga storlekar på de där tofflorna. De jag fick i julklapp var i 39 och jag har vanligtvis 38 i andra skor...ändå var tofflorna för små. Sen provade jag ett par andra i skoaffären idag som var 39 och de var inte för små någonstans. Knepigt det där. Men nu har jag iaf ett par som passar här hemma så nu är jag glad och nöjd...att jag kan nyttja alla mina julklappar image80

Vi tog en sväng förbi Games på kupolen också, för att se om de fått in Guitar Hero till 360...men icke sa nicke. De skulle få in spel och gitarrer till alla de andra konsolerna imorgon, men inte till just 360 *morrar*. Men vi skulle ringa i slutet av veckan och se om han hade fått några datum på när de skulle få in spelet. Sjukt poppis det där...de sålde ju fan slut i hela Sverige under julen.

Appropå 360 så sitter Gröten där nu och spelar Halo 3. Så jag parkerade mig vid datorn med en kopp kaffe. Har ju ett par bloggar att läsa och sen missade jag ju hockeyn igår...så jag sitter och läser lite vad som skrevs före/under och efter matchen. Mora spelade hemma mot Brynäs och lyckades vända ett underläge på 2 mål...till en seger med 4-2. Ett bra mycket större fall framåt än senaste matchen mot LHC *happy happy*

Jag funderar på om jag ska ge mig i kast med disken istället för att sitta här. Ska kila ut och ta mig en titt och känna efter om jag är tillräckligt motiverad...hoho.

311572-59

Dina Ord
Postat av: IdaBus

Det är bara att använda ett linne och ett par shorts, eller bikinitrosor eller vad man nu vill ha. :)

Haha, ja jag är ganska dålig på att uppdatera bloggen just nu. Har varit hos mamma hela helgen och spelat Guitar Hero, så något användande av dator har inte funnits i intresset just då. :P

Det kommer ett inlägg senare idag, lär vila upp mig lite först. :)

2008-01-07 @ 09:16:29
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0