Fil och Müsli

Det blev lååång sömn idag, det behövdes eftersom jag pg a übertäppt näsa inte lyckades att somna i tid inatt. Men det var skönt att sova länge, utan någon tid att passa eller någon som ringde och väckte oss. Eller ja, Gröts lur ringde strax efter 7 imorse..men då var jag så trött så det störde mig inte nämnvärt..och jag slapp ju svara och prata med någon. Efter det samtalet blev allt kolsvart och jag öppnade inte mina ögon ens på glänt förräns Gröt tassade upp och gick på toa...alldeles för sent på dagen. Tiden tänker jag inte ens skriva ut...så länge sov vi..haha.

Till frukost skippade jag smörgåsarna och körde på fil och müsli, och dra mig baklänges vad mätt jag blev. Inte sådär äckelmätt som jag kan bli när jag käkar smörgås. Utan skönt mätt...och gott var det också. Jag har aldrig varit något större fan av fil, men med müsli funkar det uppenbarligen fin fint och jag inbillar mig att det är nyttigare än smörgås och O'boy / kaffe...haha. Nu tog jag inte en helt osötad müsli..men klart bättre än sockerbomben O'boy iaf image79

Det har bara gått ett par dagar av mitt "nya liv", men den här ggn känner jag fan att jag kommer att klara det. Jag är så jävla motiverad och så jävla trött på mina extra kilon så jag har liksom inget annat val. Ingen annan kan ju göra jobbet åt mig. Jag hade tänkt börja simma också, effektivt och finemang för mig som har en rygg plus knän som inte alltid är så sammarbetsvilliga. Simmar du så belastar du ju inte på samma sätt men får samtidigt bra träning. Jag måste bara övervinna min rädsla för att visa mig i badkläder. Hur många ggr har man inte sagt att man måste tappa de första 10 kilona innan jag visar mig i ett badhus eller gym. Men WTF...du går väl ändå dit för att göra något åt saken, kan anta att jag bara använt argumentet för att jag varit för lat att ta tag i saker och ting.

Läsk och godis har jag inte ens tittat åt de här dagarna, och ska jag vara ärlig så har jag inte ens känt sug efter att dricka coca-cola, något som jag lätt hade kunnat bälja i mig 2 liter av på en dag. Så småningom så kommer jag nog tappa suget helt och tycka att skiten smakar riktigt röv...det är mitt mål.

Nu är det början på helgen, och under helgerna får jag slarva lite. Men jag vill fortfarande inte äta en massa skitmat eller trycka i mig godis. Så när jag vill ha gottis framför tv eller film...så blir nötter ett bra alternativ. Och ska jag mot alla odds dricka läsk, så får det bli från Soda Stream, den är inte lika sockrad som köpeläsken. Dock så ska jag försöka undvika det i största mån, även under helgen.

För kvällen har vi inte planerat något än. Jag har ju inte ens tagit mig ifrån datorn än och jag skulle ju ha tvättat och en massa andra nyttigheter. Jag hinner väl iof än, men ska jag vara helt ärlig så är jag inte så överdrivet sugen. Vi får se vad som händer och sker helt enkelt. Nu ska jag iaf försöka dra mig från datorn en sväng. Men jag uppdaterar nog snart igen. Har ett inlägg på lut i skallen...men har ingen ork att plita ner de tankarna just nu image79

Men innan jag trycker på publicera...så vill jag ge en image85  till min Gröt ♥

311572-59


Dina Ord
Postat av: Gröt

Hehe tur att du har en riktig "hemma man" då som tvättar åt dig ;op Iofs blev de bara en maskin men de e ju alltid något...
*pussa tillbaka på*

2008-01-04 @ 21:38:14
Postat av: IdaBus

Säger ju att vi kan börja simma tillsammans! :) Lite roligare med sällskap, och då blir man inte så uttråkad av att simma själv heller.
Kan det låta som en bra idé kanske? :)
Är bra för oss båda just nu :)

2008-01-06 @ 20:40:25
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0