I love...

....väluppdaterade bloggar

Jag kör bloggkoll.com där jag enkelt som tusan kan hålla reda på alla mina favoritbloggar..och som jag tjatat om 100 ggr så har jag ju ett gäng att hålla reda på. Så jag blir superglad varje gång jag går in och ser att jag har nya inlägg att gotta mig med. Det enda jag kan störa mig lite på är dessa (lyckligtvis ganska få) som spottar ur sig en massa inlägg med 10 minuters mellanrum. Inget fel med det heller egentligen, om det inte bara lyyser om att de skriver enbart för att komma med på diverse "mest aktiva-listor".  Det handlar alltså om inlägg som innehåller högst en eller ett par rader...av total nonsens.

Såna där fenomen får mig att fundera på om det råder någon slags tävling bland bloggare. Eller ja..det är väl klart att det gör...annars hade ju dessa listor inte ens existerat. Men vad är det som gör att en del nästintill blir maniska i sin strävan att toppa den och den listan? Visst..det är väl skitskoj om folk finner dig och det du skriver intressant nog för att läsa. Men om man tänker efter lite...känns det särskilt skoj att veta om att man bjuder sina läsare på en massa blahainlägg bara för att det ser så jävla coolt ut att ligga på första platsen i listan av mest lästa bloggar?

Jag är också registrerad på diverse listor...och självklart så tycker jag att det är skoj om folk läser och röstar på mig för att kanske putta upp mig någon placering. Självklart så vill jag att folk ska tycka att jag har en intressant blogg..annars hade jag ju inte lagt ner någon tid på att skriva eller fixa med den såpass mycket som jag gör. Och ja..att hamna på olika listor ger dig i allmänhet ett par läsare till, men jag vill ju att de läsare som hittar till mig..ska få läsa annat än två rader om att jag minsann bytte plats på tandborsten för en kvart sen...(överdrivet ex..men du hajar).

Vad tycker du? Har det blivit en hysteri kring dessa bloggtoppar os v?

Och för att göra det helt klart...så ogillar jag inte bloggtoppar os v...det är utmärkta oaser för att finna intressant läsning. Det är väl just därför jag irriterar mig över att folk bortser från kvalité enbart för att få hamna i topp.

Nu har jag gnällt klart......image79

311572-59

Dina Ord

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0