Okänt nummer

image102Nu är det 111:e ggn denna vecka som jag kommer hem och ser att någon med okänt nummer har ringt. Det är något som kan irritera mig till bristningsgränsen. Och så är det ju typiskt att jag aldrig är hemma när denne "okänd" ringer. Men...så vitt jag vet så har vi ju en telefonsvarare...så varför inte prata in på den?
Det blir lite halvklurigt för mig att ringa tillbaks till någon som jag inte vet vem det är, eller vad h*n har för nr.

Har dessutom aldrig förstått det där med okänt nummer. Allt blir ju så mycket enklare om man har det så det syns hos folk som man ringt till. Visst....det kanske finns tillfällen då man verkligen inte vill att det ska synas, men det kan man ju lösa ganska lätt genom att dölja det för just det samtalet. Har nästan funderingar på att utnyttja telefonsvararen till att bedja till dessa som ringer "anonymt"....att prata in ett meddelande.

Jag blir ju nyfiken på vem det är som vill prata med mig. Nästa gång kan du väl ringa när jag är hemma? image79



Pratade nyss med Gröten och med lite tur så får han sluta för dagen/kvällen. Han körde sista lasset av det han kört under hela dagen, men det kunde hända att han var tvungen att köra nåt annat skit sen. Han skulle invänta besked som det lät. Men men...huvudsaken är att han faktiskt jobbar sista dagen för en hel vecka nu. Jag är minst sagt happy att jag får ha honom hemma ett tag nu.

Städningen är i princip avslutad nu..bortsett från disken som jag snart ska ta itu med. Det är som tur är inte särskilt mycket eftersom jag diskat undan efter mig varje dag. Det finns väl iof säkerligen 1000 saker till jag hade kunnat ta tag i, men det finns varken tid eller ork. Det är iaf dammsuget, dammtorkat och tvättat...så någon svinstia är det inte här hemma. Men den dagen man känner att man har riktigt tråkigt så kan man ju alltid ta itu med förrådet och kanske rensa ut lite i garderober os v....men som sagt....inte idag!!

image103Snöat har det gjort också...och rejält dessutom. Nu är det alldeles vitt ute på backen och plogbilarna kör skytteltrafik här ute. Helt underbart.....det blir ju fan så mycket trevligare med den vita snön i kontrast till det annars så mörka. Och är det vinter så ska det ju för fasiken vara vinter *tycka*

Men neh....disken kallar, sen blir det nog soffan i väntan på The Gröt image80

Btw..så ska jag försöka aktivera min kamera litegrann här framöver. Bloggen blir ju klart mycket skojigare med lite bilder...eller vad säger ni?


( Bilder från: http://www.sxc.hu )

311572-59

Dina Ord
Postat av: IdaBus

Klart det blir lite skojigare i bloggen med lite bilder.. (som att jag ska säga något om det, som är lika värdelös på att inte lägga in några bilder...haha)

2008-01-30 @ 19:56:58
URL: http://idabuskarleksbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0