Yes Yes Yes!!!

Gröten kommer hem ikväll och jag tror inte att jag ens behöver beskriva hur jävla glad jag är för det!!!

Dagen idag har gått ganska snabbt faktiskt, även om jag var uppe innan klockan slog 12..haha. Jag har tvättat 2 maskiner tvätt och fått undan disken. Dammsugaren har också fått sig lite motion idag....även om jag måste erkänna att jag kanske fuskat på något ställe här och där. Men det är inte hela världen....dessutom så planerar jag projekt storstädning här i dagarna. Men jag måste säga att vi faktiskt blivit bättre på att hålla undan här...känns det som iaf. Det går liksom snabbare att få ordning här när man får städryck. Det enda kruxet är ju att vi båda lider av samma syndrom...nämligen att lagd pryl ligger så att säga. Det tar inte alls långa stunden för någon av oss att fylla tomma utrymmen med diverse prylar *skrattar*. Tur det inte är värre än att man får dra en repa runt lyan och lägga sakerna på sina rätta platser igen.

Jag är en riktig slarvmaja...det har jag alltid varit. Jag sprider grejer omkring mig vart jag än är...och sen låtsas jag som om jag inte ser dem..allt för att slippa plocka undan. Men jag stör mig inte så mycket på prylar som ligger...det är värre med damm och smuts. Så jag antar att min opedantiska sida inte är så jädrans farlig att leva med ändå. Vi fick en superjulklapp av Gröts bror med dam, varsinna hängare som man hänger över dörren. Passar utmärkt för oss som gärna bygger högar av kläder bredvid sängen annars.

Databordet är också ett sånt där ställe där prylarna samlas på hög. Det är pennor, papper, post-it's os v...och det blir lätt att man bara låter det ligga eftersom det egentligen inte ligger i vägen. Men...vi har ju lite planer på att skaffa oss en hylla och sätta upp ovanför databordet. Där blir det väl lite lådor och grejs som man kan stoppa undan prylarna i istället. Det ser ju lite trevligare ut med ett städat bord. Sen tror jag att jag fått någon slags noja på förvaringsgrejer. Men varför inte stoppa undan pennor, papper och annat grejs i någon snygg box istället? Samma som i badrummet då jag har korgar för smink och annat sånt där tjafs som vi fruntimmer belamrar oss med. Smidigt och lättstädat, dessutom så vet man ju precis vart man har prylarna.

Men nu tror jag att jag har plockat klart för idag faktiskt. Storstädningen får jag som sagt ta till veckan när Gröt är iväg på jobb igen. Ikväll vill jag bara ligga och mysa soffa...och imorgon är det ju dags för krogen. Så nu tänker jag ta mig en kopp kaffe och en cigg innan jag sätter mig i soffan och slöar en sväng innan pälsket kommer ♥

Hoppas ni får en trevlig Fredag....

311572-59

Dina Ord
Postat av: kokka1

POST-ITs!!!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Vilken FÄRG?

2008-01-25 @ 17:46:30
URL: http://vthessv.livejournal.com/
Postat av: Gröt

Du älsket... vi har inte ens målat vårat fina databord... så de där med hyllor och lådor lär nog dröja länge... ;oP Du vet ju hur det har gått med tavlorna

2008-01-27 @ 02:12:23

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Jag kommer tillbaks
Mail: (publiceras ej)

Min blogg/hemsida

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0